Ontplofte Cobra (politie-blog)

Gygabyte

VWC lid
Vaak wordt de impact van het gebruik van gevaarlijk vuurwerk onderschat. Nee ik werk niet bij de brandweer, maar bij de politie en je wil niet weten hoeveel meldingen wij in deze dagen binnen krijgen. We rijden ons suf van hot naar her omdat het kennelijk leuk is om van alles, inclusief auto’s, op te blazen.

In oktober, november begint de ellende en dan denken vooral de ouderen onder ons dat er een aanslag wordt gepleegd en dat de terroristen echt de daad bij het woord hebben gevoegd in hun woonwijk. Zo hard klinkt het knalwerk. Het is in iedergeval voor veel mensen niet meer te onderscheiden. Woon je dan ook nog in een zogenaamde “probleemwijk” dan is het niet heel vreemd dat mensen zich steeds onveiliger gaan voelen.

Wij de politie, kunnen mensen proberen gerust te stellen, maar leg dat maar eens uit. “Nee mevrouw, er is echt niet geschoten u hoorde vuurwerk ontploffen. O, weet u dat zeker? Nee bijna zeker, maar we treffen niets aan en het is er ook weer de tijd voor. Maar het is oktober en vuurwerk klinkt nooit zo hard, mijn raamkozijn trilde er van.” Zo’n mensje is behoorlijk overstuur en begrijpelijk. We zijn allang het doel van het vuurwerk afsteken vergeten en daar waar vroeger een rotje spannend was, moet je nu minstens een zware cobra laten ontploffen. Ik vraag me af hè, ( zoals ik dat wel vaker doe) waar zijn de ouders gebleven die toezicht hielden op het gebruik van dit vuurwerk? Het gaat niet alleen om de overlast, maar ook om de veiligheid van uw kind en de buurt.

http://politie.blog.nl/algemeen/2008/12/19/ontplofte-cobra

-------------------------------------------------------------------------------

Note: Het is een blog dus heb deze maar niet bij het nieuws gezet.
Indien je een zwakke maag hebt, dan is het beter om niet op de vermelde link te kijken. Staat een foto van een hand aan barrels, heb ik maar niet hierbij geplaatst.

grtz Frans

Mee eens, de ouderen hebben het zwaar te verduren dezer dagen door dat tuig dat zonodig het vuurwerk eerst wil testen (naar mijn mening is de lol er dan al vanaf). Al zijn er minder ouderen die de oorlog nog meegemaakt hebben, kunnen zijn hier flink van schrikken, en begrijpelijk. Al ben ik wel van mening dat dat een generatiekloof is die niet te veranderen is.

Hier waren ze zaterdagnacht ook nog even met zeer zwaar spul bezig.
Waren geen knallen meer te noemen, kan best begrijpen dat die mensen zich een ongeluk schrikken...

ik hoor bij mij de laatste tijd ook erg zware knallen....op zich leuk voor het oudjaarsdaggevoel, maar soms zijn ze gewoon te, die knallen...
Er zijn helaas genoeg jeugdigen die er de lol in hebben om dingen op te blazen en/of te vernelen erg jammer want ook krijgt de echte vuurwerkliefhebber een slechte naam...
Lijkt mij dat we dat allemaal niet willen toch?

iig bedankt voor het delen gigabyte!

Het is puur logisch dat merendeel steeds hardere knallen wil.. omdat het ook kwestie van een machtsspelletje is .. de gene in een groep met de zwaarste knal is vaak het stoerst .. dus wat gebeurd er als er meerdere personen met bijvoorbeeld Bsc's lopen dan gaan ze zoeken naar nog hardere dingen zoals cobra's explod's enzo ...
Vind het eerlijk gezegt ook niet echt vuurwerk meer .. zelfs handelaren zegge dat het oorlogs spul is ..

Jah wat moet ik hier van zeggen. Jammer dat ze schrikken maar het is heus niet allemaal vuurwerk. Heien maakt ook zo'n teringherrie en zo zijn er wel meer dingen. Af en toe een zware knal moet kunnen, al ben ik wel van mening dat het niet te vaak kan.

Ik schrok me net ook rot van een enorme rotklap die ik hoorde toen ik buiten liep. Ik snap niet dat je zoiets nu al afsteekt. Vuurwerk krijgt een slechte naam, en je neemt ook nog een risico mee :bonk:

Note: Het is een blog dus heb deze maar niet bij het nieuws gezet.
Indien je een zwakke maag hebt, dan is het beter om niet op de vermelde link te kijken. Staat een foto van een hand aan barrels, heb ik maar niet hierbij geplaatst.

grtz Frans

die foto komt van joeyvuurwerk.cjb.nl Dat is een site waarbij een jongen verteld over hoe zijn hand er uit zag nadat er een knalpatroon in zijn hand af ging. een cobra of eXplod gaat je arm er af.

Ik vind het de laatste tijd ook erg ver gaan. Luchtvuurwerk met een harde knal vind ik nog wel kunnen. Maar grondvuurwerk met die knallen vind ik niet meer normaal. Je ramen gaan er van trillen. De autoalarmen gaan ervan af. Mensen schrikken zit kapot en dat snap ik goed. Als wij niet veel van vuurwerk afwisten konden we ons denk ik veel beter verplaatsen in die mensen. En ik snap ook echt niet dat ouders er niet achterkomen. Of niet zien dat dat geen rotje is.
:bye:

vroeger was je de man als je nitraten had, toen vlinders, toen super vlinders, toen staken italiaanse bommen de kop op, en nu de cobra 6 en eXplod, Gigant maroon.
What's next? Handgranaten? Antie tank wapens?

ben ik de eenigen die het vreemd vind dat hier ook politie op deze site zit:S?
en mijn ouders letten er echt niet op ik liep eens langs ze met een tas vuurwerk waarvan de helft uitstak en ze sagen het niet en iemand die het weet kan hij mij a.u.b. in een berigtje zeggen of de politie iets kan/mag doen als ik op deze site zeg bijv. er ligt vuurwerk in mijn kamer?:S

dus wie dit weet ik wil het graag ook weten want anders kan ik maar beter me bek houden voor ze me vinden XD:frusty:

Vind ik niet vreemd, want hier valt zeer veel info te vinden.
Veel agenten kennen niet alle soorten vuurwerk en hier worden ze toch weer wat wijzer. :wink:
Uiteraard zullen ze ook met volle aandacht, topics volgen over illegaal vuurwerk.
Indien je foto's plaatst met een uitgebreide collectie aan illegaal vuurwerk en ze kunnen vrij eenvoudig je adres achterhalen dan zullen ze ongetwijfeld niet schromen je een bezoekje te brengen.
Plaats je slechts een simpel bericht dan zal het denk ik niet zo gauw zover komen, want er kunnen zoveel mensen wel wat zeggen en achteraf helemaal niets hebben.
Verder wordt er ook gelet op eventuele handel op websites.
Iets wat ze hier nooit zullen vinden, want een bericht in die richting levert je al direct een ban op.

k vind het opzich leuk dat er cobra's enz. worden gestookt
me oma wat minder maarja
die auto alarmen vind ik ook wel kunnen,kijken hoe een rijke stinkerd zijn merc probeert stil te krijgen XD
maar ze moeten natuurlijk geen auto's enz. beschadigen

Back
Bovenaan