Onnodige zoekactie na lichtkogels in Numansdorp

ylke

VWC lid
(Novum) - Vier vaartuigen, twee politieauto's en een politiehelikopter zijn zaterdagavond op het Hollands Diep een zoekactie gestart nadat een rode lichtkogel was waargenomen in de buurt van Numansdorp. Dat bleek overbodig. In de jachthaven van Numansdorp bleek een feestje aan de gang te zijn om een jacht dat een wereldreis gaat maken uit te zwaaien, waarbij noodvuurwerk was afgestoken. Het Kustwachtcentrum heeft aangifte gedaan van misbruik van noodsignalen.

Het Kustwachtcentrum Den Helder werd rond 23.40 gebeld over een rode lichtkogel boven het Hollans Diep bij Numansdorp. Tijdens de zoekactie meldde een jacht dat boven land nog meer lichtkogels waren gezien. Nadat nog een rood licht was waargenomen, kwamen de reddingseenheden uit bij de jachthaven.

Noodvuurwerk - vuurpijlen, parachutefakkels of flares - zijn bedoeld om de aandacht te trekken als er nood is, memoreert de kustwacht. Het is 'absoluut' niet toegestaan dergelijk vuurwerk af te schieten om de feestvreugde te verhogen.

http://binnenland.nieuws.nl/650552/onnodige_zoekactie_na_lichtkogels_in_numansdorp

oke ik heb hier volkomen begrip voor .
maar toch blijft zo n kogel wel iets sierlijks houden .
zou het dan geen goed idee zijn om dit soort zelfde kogels te maken in andere kleuren , zo dat je deze wel kunt gebruiken voor bijv oud en nieuw .
ja ik weet dat het heel vreemd klinkt .
maar ik als je niet iets verzint blijf je dit gedoe houden .

het is zeker geen onzin magnola over een e.v.t andere kleur. Maar dan blijf je nog met een stukje veiligheid zitten denk ik. Hoevaak lees je niet dat er ongelukken van komen, i.v.m de lange brandsduur ? dus dan gaat ie weer dalen denk ik.....

Gr stefan

het is zeker geen onzin magnola over een e.v.t andere kleur. Maar dan blijf je nog met een stukje veiligheid zitten denk ik. Hoevaak lees je niet dat er ongelukken van komen, i.v.m de lange brandsduur ? dus dan gaat ie weer dalen denk ik.....

Gr stefan

aan alles valt te sleutelen .
dus ook aan de brandsduur .
en juist dan krijg je een nog duidelijker onderscheid .
maar of dan nog steeds het gewenste efeckt krijg ?? weet ik niet .
dat is dan een kwestie van zoeken denk ik

Tsja ik heb al vaker gezegd dat die vuurwerk is voor in nood en niet voor oud en nieuw.

Magnolia heb je enig idee hoe zoiets afgestoken word? Ja, vanuit de hand dus. Als jongeren zich nu al niet meer kunnen gedragen met Romeinse kaarsen... Ik hoef er niet eens over te beginnen.

En dan is het lastig om zoiets te maken. Want wat mag de brandduur zijn? 5 sec? Want als het paracute niet open gaat ligt die zo ongeveer dan op de grond.

Tsja ik heb al vaker gezegd dat die vuurwerk is voor in nood en niet voor oud en nieuw.

Magnolia heb je enig idee hoe zoiets afgestoken word? Ja, vanuit de hand dus. Als jongeren zich nu al niet meer kunnen gedragen met Romeinse kaarsen... Ik hoef er niet eens over te beginnen.

En dan is het lastig om zoiets te maken. Want wat mag de brandduur zijn? 5 sec? Want als het paracute niet open gaat ligt die zo ongeveer dan op de grond.

wat die jongeren betreft heb je helemaal gelijk ja .
daar erger ik mij ook aan trouwens
maar vroeger hadden we ook bepaalde single shots of pijl waar een paracute uit kwam .
en daar is bij mijn weten nog nooit een kwaad wordt over geweest .
kijk als we de kwalitijd van de soort produckten wat op tillen krijg je toch dat gewilde efeckt dacht ik zo

En waarom denk je dat die er nu niet meer zijn...?
Uit veiligheidsoverwegingen misschien?

En als men die dingen al niet veilig genoeg vond, zal men al helemaal niet nadenken over een zwaardere variant daarvan, lijkt mij...

En waarom denk je dat die er nu niet meer zijn...?
Uit veiligheidsoverwegingen misschien?

En als men die dingen al niet veilig genoeg vond, zal men al helemaal niet nadenken over een zwaardere variant daarvan, lijkt mij...

en nu vallen alle puzzel stukjes op zijn plek . :)
maar goed het is wel jammer dat dit niet of niet meer kan :sad:

Back
Bovenaan