Ongeval Spijkernisse

dieter

VWC lid
Heellaas dit jaar toch een ongeluk......

Ook was er nog een incident bij het vuurwerk in Spijkenisse. Daar heeft een 12-jarige jongen uit Spijkenisse tweedegraads brandwonden op zijn borst opgelopen door afgeschoten vuurwerk. Hij stond in het publiek. De politie en DCMR onderzoeken de toedracht.

hoe kan dat nou .
als er een show wordt geschoten wordt het publiek altijd op een verplichte afstand gehouden .

hoe kan dat nou .
als er een show wordt geschoten wordt het publiek altijd op een verplichte afstand gehouden .

Inderdaad, ik vraag me ook af hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Hij stond wel in het publiek, dus hij zal niet door de omheining zijn heen gekropen? Het is gewoon afwachten op het onderzoek denk ik, wel jammer dat dit is gebeurt.

Het blijft gissen, maar het zou ook zomaar vuurwerk kunnen zijn dat door het publiek zelf werd afgestoken.

Valt me elke keer weer op dat er bij vuurwerkshows altijd mensen zijn die restjes meenemen "om ook even af te steken". De meesten doen dit op afstand, zodat het hooguit slechts irritant is. Maar sommigen schromen niet om tussen het publiek met vuurwerk te gaan smijten. Ik zag dit op 29/4 in Amsterdam ook gebeuren. Ongeveer 10 minuten voor aanvang van de show vond iemand het nodig om luid knalvuurwerk af te steken, vlak achter het inmiddels toegestroomde publiek. Het zijn vaak niet de liefhebbers die dit doen ... En soms gaat het inderdaad fout. :sad:

Ben benieuwd of de politie de uitkomst van het onderzoek nog met de media deelt.

Cameo

Het blijft gissen, maar het zou ook zomaar vuurwerk kunnen zijn dat door het publiek zelf werd afgestoken.

Valt me elke keer weer op dat er bij vuurwerkshows altijd mensen zijn die restjes meenemen "om ook even af te steken". De meesten doen dit op afstand, zodat het hooguit slechts irritant is. Maar sommigen schromen niet om tussen het publiek met vuurwerk te gaan smijten. Ik zag dit op 29/4 in Amsterdam ook gebeuren. Ongeveer 10 minuten voor aanvang van de show vond iemand het nodig om luid knalvuurwerk af te steken, vlak achter het inmiddels toegestroomde publiek. Het zijn vaak niet de liefhebbers die dit doen ... En soms gaat het inderdaad fout. :sad:

Ben benieuwd of de politie de uitkomst van het onderzoek nog met de media deelt.

Cameo

Bij de vuurwerkshow in Houten waren ook een paar jongeren die nog wat aan het stoken waren. Gelukkig waren het maar rotjes, die ze in het water gooide.
Even later kwam oom agent aangeraced op zn sportfiets, en tam dat ze waren. Ik heb ze de hele avond niet meer gehoord.
Wat een man met een pakje al wel niet kan doen. :bonk:

Hetzelfde was in Tilburg het geval, hier was het een mooie eindknal na de show in de vorm van een explod. Het is dat ze het veilig hadden gedaan en het publiek er helemaal blij mee was, maar dit kan natuurlijk echt niet.
Ik denk dat we het meer in de richting van zelf meegenomen vuurwerk moeten zoeken. Misschien wel sterretjes of ijsfonteintjes.
Zou leuk zijn als er een antwoord op deze vraag kwam, **ook voor dieter alszijnde de schieter van deze show** ook voor de firma Wagenvoort :)\

Laatst bewerkt:
Zou leuk zijn als er een antwoord op deze vraag kwam, ook voor dieter alszijnde de schieter van deze show :)

Dieter heeft de show van Spijkenisse niet geschoten hoor.
Dieter zat voor Azuma in Beverwijk.
Spijkenisse is geschoten door de firma Wagenvoort

Hetzelfde was in Tilburg het geval, hier was het een mooie eindknal na de show in de vorm van een explod. Het is dat ze het veilig hadden gedaan en het publiek er helemaal blij mee was, maar dit kan natuurlijk echt niet.

Bedoel je soms een concussion ??

Dieter heeft de show van Spijkenisse niet geschoten hoor.
Dieter zat voor Azuma in Beverwijk.
Spijkenisse is geschoten door de firma Wagenvoort

Bedoel je soms een concussion ??

Sorry dit heb ik te snel aangenomen doordat dieter dit poste.

Nee ik bedoel niet een concussion, het werd door een groepje jongeren afgestoken in een zijstraatje en had verder niks met de show zelf te maken.
Het hoorde dus niet bij de show als eindknal! Wel was het precies nadat de show was afgelopen. Je zag de schieters al gelijk naar elkaar toe buigen, zij wisten er ook niks van dus.

Lijkt mij dat wanneer de provincie het eens is met de veligheidsafstanden, je als bedrijf zijnde al het mogelijke hebt gedaan om de veiligheid te waarborgen richting publiek.

Speculaties over mogelijk meegebracht vuurwerk moeten worden uitgezocht door de sterke hand.(politie)
Laten we er op voorhand niet van uitgaan dat dit door vuurwerk uit de show is gebeurt. Moet wel een (on)gelukstreffer zijn, wil je op grote afstand precies 1 iemand raken.
Wanneer er voor mij meer duidelijkheid is zal het gepost worden.

Groet,

Back
Bovenaan