onbekenden vernielen autoruit in Nieuw Lekkerland met vuurwerk

ylke

VWC lid
NIEUW-LEKKERLAND – Onbekenden hebben woensdagochtend 26 oktober de ruit van een auto vernield met vuurwerk. De eigenaresse van de Opel Zafira, wonend aan de Plutostraat in Nieuw-Lekkerland hoorde rond 00.30 uur iets ontploffen. “Het was echt een gigantische knal. Ik heb nog uit het raam gekeken en zag veel rook, maar ik dacht: het zal wel vuurwerk zijn. Daarna ben ik gaan slapen.”

De volgende dag wachtte de vrouw een onaangename verrassing. De voorruit van haar auto bleek volledig vernield te zijn en ook bij de motor waren delen verwrongen en kapot. De politie werd ingeschakeld en rechercheurs hebben de wagen onderzocht op sporen. “Het gaat hier gewoon een pure vandalisme. Eerder deze maanden sneuvelden ook al een brievenbus en een bushokje,” weet de Lekkerlandse.

Als er geen daders worden gevonden, zal de eigenaresse, die voor dit artikel liever anoniem blijft, alle schade zelf moeten betalen. “We hebben een normale verzekering en geen all risk,” verklaart de vrouw.

Mensen die iets hebben gezien of gehoord in de nacht van dinsdag op woensdag 26 oktober, kunnen zich melden bij de politie via het nummer 0900-8844.

http://www.alblasserdamsnieuws.nl

Om eerlijk te zijn vind ik het nog wel meevallen. Als ik lees dat het om een gigantische knal gaat, dan verwacht ik dat alle ruiten eruit liggen van die auto. Daar is hier geen sprake van. Mooi voorbeeldje van hoe je met taal verwachtingen kan scheppen en mensen kan beinvloeden.

Nietemin vervelend voor die mevrouw natuurlijk.

Snap gewoon niet waarom mensen dit doen...
Deze vrouw krijgt nu een gepeperde rekening tegemoet, omdat een of andere tokkie het zo nodig vond haar auto te verzieken.
En alles bij elkaar zal dit toch een behoorlijke schadepost zijn, nieuwe ruit, nieuwe parrafaan, arbeidsloon, spuitwerk...

Hoop dat als ze die gasten vinden al hun spaargeld kunnen neerleggen en huisarrest op 31 december;)

Laat die gastjes die dit gedaan hebben. Maar eens de rekening voorschrijven. En dan nog een boete/flinke taakstraf erbij! En 31 december een dagje in de cel!
Kijken of ze het dan nog eens doen! Ze verzieken het alleen maar voor ons!
Voor de echte liefhebbers :(

Back
Bovenaan