Nunspeet: 156 kilo vuurwerk in huis Nunspeet.

Ik weet dat het hier over illegaal gaat, maar is er eigen een gewicht limiet voor consumenten vuurwerk opgeslagen in huis?

25 KG per huishouden.

´´Vuurwerk in huis en op zak
U mag niet meer dan 25 kilo vuurwerk in huis hebben. Dit is ook het maximum dat u in de winkel mag kopen. Alleen tijdens de toegestane verkoopdagen mag u met vuurwerk over straat.´´

Oke, ik hoorde namelijk zoveel tegenstrijdige berichten hier over. De een zegt: "je mag zoveel kilo legaal vuurwerk in huis hebben als dat je zelf prettig vindt, als je tijdens het vervoer maar niet meer als 25kg per persoon bij je hebt. Maar anderen zeggen weer dat je maar 25kg per huishouden het maximum is. Ik maak me er niet al te druk om maar het leek me leuk om te weten.

Het is 25 KG p.p bij afhalen, 25 KG per transport middel zonder vergunning, dus met twee in de auto nog steeds 25 en 25 KG per huishouden.

In artikel 1.1, derde lid, van de Wet milieubeheer is opgenomen dat bij algemene maatregel van bestuur categorieën van inrichtingen worden aangewezen, die nadelige gevolgen voor het milieu kunnen veroorzaken. In het Besluit omgevingsrecht is in categorie 3 genoemd: de opslag van meer dan 10 kg tot gevarengroep 1.4 van het VLG behorend consumen-tenvuurwerk in de zin van het Vuurwerkbesluit. Hiermee wordt de opslag van 10 kg consumentenvuurwerk aangemerkt als omvang als ware zij bedrijfsmatig. Het in huis hebben van meer dan 10 kg kan aanleiding zijn om een inrichting in de zin van de Wet milieubeheer te veronderstellen, maar bezit in de eigen woning wordt alleen gecontroleerd indien aanwijzingen zijn dat sprake is van illegale handel in vuurwerk. Met het verhogen van de hoeveelheid vuurwerk dat een particulier per keer mag afnemen, ligt het voor de hand dat de grens in het Besluit omgevingsrecht verhoogd wordt naar 25 kg. Deze wijziging is met het onderhavige besluit doorgevoerd.
Staatsblad

Wel logisch anders zou een man en vrouw max 50 kg mogen hebben en een studentenhuis misschien wel 250 kg ;)

25 KG per huishouden.

´´Vuurwerk in huis en op zak
U mag niet meer dan 25 kilo vuurwerk in huis hebben. Dit is ook het maximum dat u in de winkel mag kopen. Alleen tijdens de toegestane verkoopdagen mag u met vuurwerk over straat.´´

Ja dit klopt 25 kg is max!! 156 kg is niet misselijk als je dat in je eigen huis hebt. Nunspeet ligt niet ver van mijn woonplaats af. Ontopic maar weer, ik denk dat elke freak wel veel meer dan 25 kg in huis heeft op dit moment, en ja dat valt echt niet te checken en dat is maar goed ook....

Ik wil niet ***lig zijn maar 156kg is niet veel hoor, een garden of eden bijv weegt 24 kilo, dus met wat leuke cake's zit je hier zo aan.

Inderdaad, 156 kg is helemaal niets!
Als ik zag wat er gemiddeld bij Orthen om 0:00 over de toonbank ging, is 156kg een muggenbeet!

idiote regels, met een leuk legaal bedje zit je al zowat aan je max.

Als iedereen zich aan deze regels zou houden zou ik weleens willen zien hoeveel geld de overheid en winkels zouden mislopen.

Back
Bovenaan