Nu al vernielingen met vuurwerk

Torrr

VWC lid
ANGERLO/ DOESBURG - Vernielingen met vuurwerk worden nu al gepleegd. Zo zijn in Angerlo twee brievenbussen opgeblazen. Daarbij is geen onherstelbare schade toegebracht aan de post die er in zat. PostNL heeft de bussen inmiddels vervangen.

Volgens de politie komen er al meer meldingen binnen over vuurwerk. Zo waren er klachten uit Doesburg over overlast. Dat terwijl het nog bijna drie volleige maanden duurt voordat het oud en nieuw is.

In Duitsland is het hele jaar vuurwerk te krijgen. Het in Duitsland toegestane vuurwerk voldoet niet aan de Nederlandse eisen en mag daarom niet worden ingevoerd.

Op korte termijn begint het vuurwerkteam van de politie weer te draaien. Dat probeert illegale vuurwerkhandel aan te pakken.

Bron

In Duitsland is het hele jaar vuurwerk te krijgen. Het in Duitsland toegestane vuurwerk voldoet niet aan de Nederlandse eisen en mag daarom niet worden ingevoerd.

Is dat zo ja? Ik dacht alleen de laatste 3 dagen van het jaar?
De enige eis waar het vuurwerk niet aan voldoet is het ontbreken van een Nederlandse gebruiksaanwijzing. Verder is de keuring in Duitsland een stuk beter dan de steekproeven die ze in Nederland uitvoeren.
Wat een gezwets allemaal weer. Hoe willen ze trouwens een brievenbus opblazen met Duitse plopbollers? De melding over het Duitse vuurwerk staat dus helemaal los van het bericht erboven. Ze hebben wel goed na gedacht over dit artikel zeg.:bonk:

dat vroeg ik me ookal af...

Doesburg en Angerlo liggen redelijk in de buurt van Duitsland, een beetje raar om dan België aan te halen

Dat is inderdaad weer een bewijs dat onze Nederlandse journalistiek totaal niet waar ze het over hebben als het om vuurwerk gaat :bonk:

Haha precies Jupilerfreak, je slaat de spijker op zijn kop.
Het nieuws tegenwoordig = faal.

Strijkers en knal patronen kun je geheel het jaar kopen in duitsland als nederlander dus wat dat betreft ? Alleen direct over de grens een stuk minder tegenwoordig. Wel weer jammer dat er weer van die kansloze clowns rondlopen nu al :'(.

Het wordt inderdaad ieder jaar weer vroeger en gekker.
Wordt echt tijd dat dit eens gaat stoppen.
Weer slechte berichgeving over vuurwerk helaas.

nou bij ons op school hebben ze dat ook gedaan.
Ze hebben eerst een hele hoop rotjes en strijkers in die vuilbak gegooid en toen is dat hele ding beginnen smelten.
Trouwens dit is in belgië

Laatst bewerkt:
Er zijn brievenbussen opgeblazen maar hing er een briefje bij "dit is met vuurwerk gedaan" Politie en dergelijke trekken altijd snel een conclusie!

Er zijn brievenbussen opgeblazen maar hing er een briefje bij "dit is met vuurwerk gedaan" Politie en dergelijke trekken altijd snel een conclusie!

Sorry hoor, maar het is toch vrij makkelijk om te zien of iets is opgeblazen of niet, aan het breekpatroon van het plastic etc. Ook willen brandplekken die je zeker hebt met knalpatronen en strijkers een stuk zeggen.

Sorry hoor, maar het is toch vrij makkelijk om te zien of iets is opgeblazen of niet, aan het breekpatroon van het plastic etc. Ook willen brandplekken die je zeker hebt met knalpatronen en strijkers een stuk zeggen.

Ik snap je! Maar toch vind ik dat politie wel vaak snel conclusies trekt en zegt dat het door vuurwerk komt!

Vuurwerk is ook het geen waar ik aan zal denken als ik weer een opgeblazen brievenbus zie!

Maar je kunt met zoveel dingen, spullen opblazen.

Back
Bovenaan