Nog vier vuurwerkverkooppunten over in Veenendaal.

ylke

VWC lid
VEENENDAAL Vorig jaar waren er in Veenendaal nog zeven verkooppunten voor vuurwerk. Daar zijn er nu nog vier van over. Een verkooppunt in de Passage is inmiddels verdwenen en twee anderen zijn ermee gestopt.

Vuurwerk mag alleen op de laatste drie dagen van het jaar worden verkocht: dinsdag 29, woensdag 30 en donderdag 31 december. De bestaande verkooppunten zijn: Fietswereld Dirk Methorst aan de Boslaan 87 en aan Veenslag 15, Vuurwerkshop aan de Nieuweweg 160 en Xena Vuurwerk aan de Paulus Potterstraat 24.

Bron

Tja harten 4 gestopt. 2x halfords failliet. De overgebleven winkels zullen niet slecht verkopen. Xena in het oude pand van Koidream.

Er is sprake van teveel aanbod en te weinig vraag. Het 'omvallen' van enkele winkels zal de ondernemers iets meer ruimte geven. Ik denk dat je beter een concurrentiestrijd kan hebben tussen 3 gezonde bedrijven dan 7 bedrijven op een randje van het faillissement.

Lijkt me wat kort door de bocht.

Ik denk niet dat harten is gestopt omdat de zaken slecht gingen. Het was er altijd druk en was binnen een aantal jaar gegroeid tot de vuurwerkwinkel in veenendaal. Dat de halfords is verdwenen heeft niks met vuureerkverkoop te maken. Scooter vuurwerk is nog wel ok. Dirk methorst is niks en koidream was zo mogelijk nog slechter. Nu hopen dat Xena er wat van maakt:)

Lijkt me wat kort door de bocht.

Ik denk niet dat harten is gestopt omdat de zaken slecht gingen. Het was er altijd druk en was binnen een aantal jaar gegroeid tot de vuurwerkwinkel in veenendaal. Dat de halfords is verdwenen heeft niks met vuureerkverkoop te maken. Scooter vuurwerk is nog wel ok. Dirk methorst is niks en koidream was zo mogelijk nog slechter. Nu hopen dat Xena er wat van maakt:)

Dat het druk is zegt niks. Aangezien de marges de afgelopen jaren zijn gekrompen en daartegenover de vaste lasten van bedrijven zijn gegroeid is er steeds minder ruimte geweest om deze steiging te compenseren door middel van de verkoop van vuurwerk. Zeker als je daar bij calculeert wat voor investering en uitgaven bij de verkoop en distributie komt kijken.

Harten 4 is denk ik niet gestopt omdat de zaken niet goed gingen. Wel denk ik dat het er mee te maken heeft dat het hele pand tegen de vlakte gegaan is om ruimte te maken voor uitbreiding van een bedrijf te Veenendaal. En zonder pand is het lastig verkopen:cool:

Er is sprake van teveel aanbod en te weinig vraag. Het 'omvallen' van enkele winkels zal de ondernemers iets meer ruimte geven. Ik denk dat je beter een concurrentiestrijd kan hebben tussen 3 gezonde bedrijven dan 7 bedrijven op een randje van het faillissement.

Hierop wil ik graag reageren. Ikzelf heb een aantal jaren bij Harten4 gewerkt en ik kan je vertellen dat het vuurwerkbedrijf meer dan gezond is. De reden dat Harten4 gestopt is heeft te maken met de nieuwbouw tegen over het winkel van Harten4. Hierdoor heeft de gemeente het bestemmingsplan gewijzigd. Door de verandering van de bestemmingsplan heeft Harten4 in overleg met diverse instanties te doen besluiten om de hele boel te verkopen en te stoppen met de verkoop van vuurwerk.

Hierbij wil ik de Fam. Harten nogmaals bedanken voor de goede jaren die wij als verkopers hebben gehad en ik kan maar 1 ding zeggen :" Wout geniet van je rust samen met Sarie".

Hierop wil ik graag reageren. Ikzelf heb een aantal jaren bij Harten4 gewerkt en ik kan je vertellen dat het vuurwerkbedrijf meer dan gezond is. De reden dat Harten4 gestopt is heeft te maken met de nieuwbouw tegen over het winkel van Harten4. Hierdoor heeft de gemeente het bestemmingsplan gewijzigd. Door de verandering van de bestemmingsplan heeft Harten4 in overleg met diverse instanties te doen besluiten om de hele boel te verkopen en te stoppen met de verkoop van vuurwerk.

Ik had al geen hoge pet op van de gemeente Veenendaal.
Maar na deze smerige truc, vind ik ze helemaal stinken.

Maar voordat ik helemaal los ga en de rook uit mijn oren komt van de sigaar die ik nu aan het roken ben.

Maar feit is wel dat een heel uniek en bijzondere vuurwerk verkooppunt naar de knoppen is gegaan.
Harten 4 was een thuiskomst.

Hierbij wil ik de Fam. Harten nogmaals bedanken voor de goede jaren die wij als verkopers hebben gehad en ik kan maar 1 ding zeggen :" Wout geniet van je rust samen met Sarie".

Desondanks blijf ik bij mijn standpunt over 'gezonde' winkels. Eerder werd het al een keer gemeld bij Lesli: de koek wordt kleiner en steeds meer mensen willen mee-eten. Het afgelopen jaar werd het alleen maar minder en die trend zal de komende jaren doorzetten. Winkels die stoppen, simpelweg omdat de markt krimpt in volume en de marges te veel onder druk staan. De nodige ademruimte zal in de toekomst beter zijn voor zowel consument als winkel.

De markt krimt!?
Er wordt ieder jaar voor 65 miljoen aan vuurwerk verkocht.

Ja omdat het vuurwerk duurder wordt maar het aantal afnemers neemt langzaam af. Oftewel wanneer de koersen gunstiger worden en de prijzen dalen zal er waarschijnlijk een afname zijn van omzet als deze trend zich doorzet. En stilstaan is achteruit gang, dus wanneer de trend 65 miljoen per jaar is gedurende 5 jaar dat is er nog steeds sprake van een krimpende markt. In ieder geval, de markt groeit op dit moment niet mede door de media, maar ook door de prijsstijgingen over de afgelopen jaren. Echter als je het vergelijkt met vroeger, toen de 500 grams regel nieuw was, zijn de prijzen soms wel beter dan toen voor de consument.

Het is er hier in 't veen qua aanbod een beetje mager dit jaar. 3 GBV verkooppunten en veen vuurwerk welke gelukkig een afhaalpunt is van Zena. Vroeger zat er 1 op onderhand elke straathoek voor mijn gevoel. Erg jammer dat harten4 ermee is gestopt,was hier in Veenendaal de enige vuurwerkwinkel met een kwalitatief goed assortiment.

Back
Bovenaan