Nóg meer accommodaties vuurwerkvrij op Texel

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
Nóg meer accommodaties vuurwerkvrij op Texel

Geen fan van kanonslagen, duizendklappers en knalpijlen? Kom met de jaarwisseling naar Texel! Het aantal vuurwerkvrije vakantieparken en accommodaties is dit jaar enorm uitgebreid. Op grote delen van het eiland kan – met of zonder huisdier – in alle rust genoten worden van Oud en Nieuw.

Een vuurwerkvrije jaarwisseling
Voor de gemiddelde Nederlander hoort vuurwerk net zo bij Oud en Nieuw als oliebollen en champagne, maar voor steeds meer mensen is het een bron van ergernis en frustratie. Kleine kinderen zijn er bang van en worden uit hun slaap gehouden, huisdieren raken in paniek of lopen weg en mensen met astmatische klachten hebben last van de rook en de kruitdamp. De wens om de jaarwisseling vuurwerkvrij door te brengen wordt elk jaar groter, maar waar kun je terecht als je het geknal van kanonslagen en thundercrackers wilt ontvluchten?

Huisdieren welkom!
Wie in alle rust wil genieten van een gezellige jaarwisseling, en zin heeft in lange winterwandelingen door de ruige natuur, is de laatste week van het jaar van harte welkom op Texel! Meer dan 20 vakantieparken, hotels, vakantiehuizen en B&B’s verspreid over het eiland zijn dit jaar gegarandeerd vuurwerkvrij. Het afsteken van vuurwerk op en rond deze accommodaties is niet toegestaan. Vooral voor huisdieren zoals honden en katten is het een verademing om de jaarwisseling door te kunnen brengen in een omgeving zonder harde knallenf. Op Vuurwerkvrij Texel vindt u een overzicht van alle vuurwerkvrije accommodaties, waarbij u met één muisklik kunt zien of u hier welkom bent met uw huisdier.

Nieuwjaarsduik
Wie na een rustige oudejaarsnacht het nieuwe jaar goed wil beginnen met een duik in de Noordzee is van harte welkom op het Texelse strand. Op 1 januari vindt op diverse plekken de traditionele Nieuwjaarsduik plaats. Bij Paal 9 (Den Hoorn) en Paal 28 (De Cocksdorp) begint het spektakel om 13.00 uur, bij Paal 20 (De Koog) om 14.00 uur. En of je nu meedoet of alleen komt kijken naar de honderden duikers: na afloop smaakt de traditionele erwtensoep met rookworst bij een van de strandpaviljoens onovertroffen.

Bron

"voor steeds meer mensen is het een bron van ergenis.."

Ik ben benieuwd waar deze bepalende stelling op is gebaseerd. Volgens mij is dat helemaal niet waar, maar lijkt elk tegengeluid harder door de (social) media!

Verder zeg ik: Lekker naar Texel gaan pieperds, geniet ervan!

Verder zeg ik: Lekker naar Texel gaan pieperds, geniet ervan!

Laat lekker gaan.
Hoeven ze niet aan het vuurwerk te irriteren en hebben ze ook een tof oud en nieuw.
En hoeven de stokers zich niet te ergeren aan het geklaag van die genen.

Kanttekening van mij is wel, dat er wel een x aantal vuurwerkverkooppunten op Texel zijn.

Ik ben er sterk voorstander van om in faunarijke natuurgebieden een algeheel vuurwerkverbod te hebben, waarop actief gecontroleerd wordt (da's nie zo moeilijk ook nog namelijk). Vaak zijn het juist de lui met zwaar vuurwerk (zware knal + shells) die daar hun heil zoeken. Sterkere 'jacht' op handel van dat zware spul is ook hard nodig. Met zwaar siercakes blijft men toch in dorp en stad en is veel minder gevaarlijk én ergerlijk. Daar moet men juist soepeler mee worden, al qua toegestaan voor consumenten.
't Is natuurlijk ook gek als je op Texel niet in De Koog zou aan stoken maar dan een stuk natuur als De Slufter of in de polder tussen de overwinterende rotganzen gaat staan. Dan is het blijkbaar te zwaar voor in de bebouwde kom...
't Is gewoon een leuk melkkoetje voor bedrijven, dit. Leuke reclame. Vakantiekampen (met hek, slagboom en camera's...brrr...zit net geen stroom op 't hek) zitten toch al vol met die feestdagen, willen met zo'n reclame enkel zorgen dat ze sneller de boekingen binnen hebben. Dat hier lui zich serieus daaraan gaan ergeren...je kunt toch zelf stoken? Laat de rest dan ook hun stookvrije gebied zoeken, ook goed.

Nou dan weet ik in iedergeval waar ik met oud jaar niet naar toe wil .
Als dit zo kan is er toch sprake van een win win situatie .

Ik kan een paar uurtjes rustig stoken en zij die de rust zoeken kunnen rustig naar Texel

Nou dan weet ik in iedergeval waar ik met oud jaar niet naar toe wil .
Als dit zo kan is er toch sprake van een win win situatie .

Ik kan een paar uurtjes rustig stoken en zij die de rust zoeken kunnen rustig naar Texel

Triest voor de liefhebbers die daar wonen. Kunnen de die freaks niet heel dicht in de buurt van die parken gaan stoken, puur om te narren hahaha.

Een vakantiepark op Rottummerplaat bouwen, daar is het zeker vuurwerkvrij..... :p

zo ken ik er ook nog wel 1 :D

levensgevaarlijk zo'n nieuwjaarsduik.
kinderen met onderkoelings verschijnselen, hartaanvallen bij ouderen door het plotselinge koude water, mensen met astma snakken naar adem doordat hun adem stokt door het koude water.
bron van ergernis en frustratie door de harde muziek en geschreeuw door kinderen en dronken jeugd.

Back
Bovenaan