Nog geen verdachte vuurwerkramp in beeld

jawe

VWC lid
Nog geen verdachte vuurwerkramp in beeld

ENSCHEDE - Getuigen van de aanloop naar de vuurwerkramp op 13 mei 2000 hebben nieuwe informatie verstrekt aan de politie waarop het Openbaar Ministerie (OM) Zwolle en de politie IJsselland kunnen voortborduren.
Onderzoek vuurwerkramp krijgt vervolg Fotoserie
Dat liet korpschef Martin Sitalsing van de politie Twente donderdag weten.

Over de inhoud van de getuigenverklaringen lieten het OM Almelo en de politie Twente niets los in belang van het onderzoek.

Half jaar

Het OM en de politie hebben nieuwe informatie gekregen die verder bekeken moet worden. Geen enkele oorzaak wordt uitgesloten. Volgens het OM is er geen verdachte in beeld. Hoofdofficier Schutte van het OM in Almelo denkt dat het minstens een half jaar kan duren voordat er meer duidelijkheid is over het 'eerste vlammetje'.
Bron:nu.nl

Ik vraag me af of al die onderzoeken wel nut hebben,is nu tien jaar geleden,en als er een (verdachte) zou zijn,lijkt me dat de vogel allang is gevlogen.

Het nieuwe feitenonderzoek naar de getuigenverklaringen over de vuurwerkramp gaat door.

Het onderzoeksteam wil dat een aantal zaken nader wordt bekeken. Verklaringen van zo'n vijftig getuigen worden geanalyseerd door gedragsdeskundigen. Ook wordt gebruik gemaakt van nieuwe technieken die in 2000 direct na de vuurwerkramp in Enschede nog niet bekend waren. Het vervolgonderzoek wordt gedaan onder verantwoordelijkheid van het Openbaar Ministerie in Zwolle en de politie Ijsselland. In mei werd besloten nieuw onderzoek te doen nadat RTV Oost met een nieuwe getuigenverklaring kwam

video:
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=116072

Ik vraag me af of al die onderzoeken wel nut hebben,is nu tien jaar geleden,en als er een (verdachte) zou zijn,lijkt me dat de vogel allang is gevlogen.

Kijk jij weleens naar de tv serie Cold Case ?

Maar even serieus, tuurlijk heeft elk onderzoek nut, misschien komt er bij zoiets net dat kleine puzzel stukje naar boven wat nodig is om weer verder te kunnen, wat misschien ooit komt tot de oplossing van dit verhaal.

Een eventueel resultaat in deze zaak zou zelfs kunnen leiden naar versoepeling van de wetgeving. Het zou bewijzen dat verkeerde omgang met, en niet het vuurwzerk op zich, de schuldige is!
Wij weten allemaal dat dit zo is, maar de media zou zijn mening omtrent vuurwerk moeten herzien! Wie weet wordt er dan minder negatief over geoordeeld in hun berichtgeving!

Back
Bovenaan