Nitraat12's vuurwerkshow 2012/2013

Nitraat12

VWC lid
Elk jaar na 00:00 de cakes los schieten, uren buiten staan kijken naar de cakes. Heerlijk vond ik dit, maar afgelopen jaar had ik zoiets dit is het niet meer. Veel te veel cakes over gehouden om dat de fun er af was na een dik uur. De toeschouwers liepen weg omdat ik toch wel erg veel vuurwerk had. Een lijn zat er ook niet in, ik stak gewoon af wat ik voorhanden had. Meestal was het zo de kleine cakes eerst daarna de groten. Een finale was er ook niet echt.

Tijd voor verandering dus! :D

Na een vuurwerkloze januari en februari heb ik toch besloten om met de hobby door te gaan. Maar het moest wel anders, na een paar kneiters van oud en nieuw shows te hebben gezien wist ik wat ik wou! En dikke show schieten!! :D

Ik zal de komende tijd meer posten over hoe ik ga schieten, foto's van de bouw van rekjes. Schietlijsten en uiteindelijk 1 januari de beelden van de show.

Tijdens het vissen in Frankrijk kon ik mijn hoofd niet van het vuurwerk afkrijgen. Hele shows zijn er bedacht. Waar ik alleen niet uitkom is het begin,

Ik wil graag een paar mooie fonteinen die echt hoog spuiten,tijdsduur is niet belangrijk. Dit moeten wel Nederlandse fonteinen zijn aangezien ik alleen Nederlands vuurwerk koop. Heeft iemand tips?

Heb eigenlijk precies hetzelfde gevoel overgehouden aan afgelopen oud en nieuw. Super jaarwisseling gehad met eigenlijk teveel vuurwerk. Nadeel is dat je er niet echt optimaal van geniet omdat je toch wat gehaast bent.

Uiteindelijk nog 12 cakes(6x silversalute en 6x Big19) overgehouden na het teleurstellende EK van 2 maanden geleden. Het begin is er dus al en heb al een hoop uitgedacht.

Aangezien er nergens in NL watervallen te verkrijgen zijn wil ik ook met fontijnen beginnen. Twijfel alleen nog welke.. iemand nog tips zoals hierboven?

Inderdaad dat zijn de Titanium Vulcano van Beko/Skyline, kosten 6,50 per 2 en dus goedkoop en erg goed! Ik gebruik ze nu al 2 jaar in mijn show met oud en nieuw en ik denk zo dat daar nu een 3e jaar aan vast geplakt gaat worden. Ze zijn erg goed te gebruiken als opening omdat ze rustig beginnen met een bengaalse vlam en daarna krachtig gaan spuiten tot inderdaad 2/2,5 meter. Voor die prijs dus leuk om er meerdere te doen. Ik had er dit jaar 10 aan het begin. Het enige nadeel is dan dat je ze niet allemaal te gelijk aan kan doen. Eigenlijk vond ik het ook wel wat hebben. Zie hier aan het begin.

http://www.youtube.com/watch?v=WKER2N3QYsI

Hahee:) Passion 4 Life, wat een top nummertje Ruben!

Ik vind het zekers mooi er uit zien hoe jij je TV's(lol:p) daar afsteekt!

En ook wat meerdere hier al zeggen Lars, vind ik de Titanum Volcanos een erg mooi begin van je show! Misschien als je het paart met iets van pearls of zo, dat je een speciale opening krijgt!

Ik wil inderdaad met de titanium vulcano's beginnen. Ik denk 6.

Mijn opening hoe ik hem nu in gedachten heb:

6x titanium vulcano
3x Showtime mine (Rood,silver,blauw)
2x vraatzucht

Voor de rest wacht ik nog op de nieuwe producten!

Tijdje niks gepost hier, de producten worden langzaam besteld. Een grote show schieten blijkt toch iets wat buiten mijn budget is.

Nu heb een pallet project bedacht. Deel elektronisch geschoten deels met de fakkel.

(fakkel)

6x titanium vulcano eerst 3x rood dan 3x blauw

Schietkist:

2x Fuego (I shape)

2x Showtime mine (V shape)

1x heavy load (Rubro)

2x gate of heaven 1 (Royal)

2x Heavy legend 16sh (Rubro)

1x Heavy legend 25sh (Rubro)

2x big messier (Thor)

1x Wodka blue (Bon)

2x wave willow (V shape)

1x unleashed (Wolff)

Finale:

1x secret salute (Rubro)

1x golden tempel (Herlat)

Ben lekker aan het prutsen met mijn showtje, nu heb ik de volgende knal cakes in gedachten voor de finale:

1x secret salute

1x cruel cannon

1x salute 1 (Schuurmans)

In welke volgorde zouden jullie deze schieten?

De Salute 1 zal het hardste knallen, maar het tempo is wat laag.

Zo te zien zoek je een alternatief voor de Unleased, dit word dus een product met crackling, dan zal ik beginnen met de Secret Salute, overgaand in de Salute Cake 1, en eindigen met de Cruel Canon. :)

Oke tipje van de sluier :angel:

Een compleet verslag met meer foto's en een video komt in de loop van volgend jaar :)

20585li.jpg

ziet er goed uit man! word een lekkere show.
zelf ben ik ook erg in twijfel door de weers verwachtingen,
ik heb alles wel voorbereid om zowel op de hand, of met een schietkist te onsteken.
door de wind moest ik zoieso alles al deels omgooien, het showtje zou eigenlijk plaats vinden op een open veld, maar met windkracht 5 lijkt het daar wel 8..
ben erg benieuwd of jou show goed gaat verlopen.
je schietkist moet toch droogblijven etc.. lastige situatie's

Had het gister druk met familie bezoek en vandaag moest ik gewoon weer werken :p

Maar goed de show :)

De hele avond regen regen regen! Ik zag het somber in, voor de zekerheid de fieldboxes in plastic ingepakt. Na 00:00 ging de wind wat liggen en het miezerde slechts nog! Ik had aan een paar mensen beloofd dat ik niet direct na 00:00 het showtje zou schieten want uit verschillende hoeken van het dorp kwamen mensen kijken. Dus eerst met wat losse cakes begonnen, toen begon het publiek aan te komen. Wat een kick is dat toch zeg! Mensen komen speciaal in de miezer regen op de fiets jou kant op om jou show te zien! Geweldig! Ook veel leeftijdsgenoten wat ik niet had verwacht want er was ook een feest in het dorp met gratis drank.

Met een maat de pallet naar buiten getild. Fonteinen neer gezet en de pyrotorch kon aan, aan de ene kant er zenuwachtig maar aan de andere kant vol adrenaline!!

Met de pyrotorch langs de titanium vulcano's en zelf tussen het publiek gaan staan genieten van de fonteinen. Toen bedacht ik me shit waar is de afstandsbediening van mijn schietkist haha. Na een boel stress zat deze nog in mijn jaszak. Niemand heeft die gemerkt want de tijdsduur van de titanium vulcano's was lekker lang!!

Om een lang verhaal kort te houden de show liep perfect! Alle kanalen zijn afgegaan, ondanks het kleine budget die ik in de show heb gestoken kreeg ik veel reacties.

Zelfs vanmiddag nog in de sportschool van mensen die er blijkbaar ook waren geweest! Dit jaar weer en 2x zo groot! :D

Filmpje moet ik nog monteren maar die komt binnenkort :)

b97sk6.jpg

Back
Bovenaan