Nit del foc

De tails (single shots) die aan de linkerzijde horizontaal schoten en tegen het flat aan kwam, was erg slordig. Behoorlijke inschattingsfout van senor Caballer. Vanaf 5:30 te zien. In het bijzonder bij 5:45.

Maar goed. De drukgolf die alleen al van de stijglading af kwam was bizar. Vooral bij de meerslagenbommen en echt grote kalibers goed te voren.

Rond de Nit del Foc hing een gezellige sfeer, leuke vrouwtjes gezien, voldoende cerveza en cola die koud aangeboden worden, heerlijk gebabbeld met (Sisser = Jim) en de nit del foc schuin onder de bommen gevolgd op een afstand waar je bij de wereldhavendagen moet staan bij slechts 3". Ik heb genoten van de avond!

Naast het feit dat het niet bepaald liep zoals het had moeten lopen dan. Maar goed dat ik zonder verwachtingen af ben gereisd naar Valencia en gewoon alles over me heen heb laten komen. Die aanpak werkt prima voor me.

Laatst bewerkt:
Wat was dit een verschrikkelijke avond!

4,5uur gewacht op deze show zodat we vooraan stonden voor de films en foto's.
Na een aantal minuten ging het finaal mis!
Tails schoten elkaar weg en schoten tegen de flats aan.. hierop vloog de linker hoogwerker waarop steppers stonden in brand!
Uit voorzorg werd hierna de show onderbroken. Toen deze hervat werd, werden uit voorzorg vele grote calibers waaronder 3x12 inch in een keer weggeschoten. Zeer zonde allemaal.

De sfeer sloeg compleet om en zelfs de finale met 720 salutes was niet aantrekkelijk meer om te zien.
Iedereen was ontzettend stil bij het teruglopen naar de stad en we waren er goed ziek van. Het biertje dat elke avond als afsluiting werd gedronken is deze avond dan ook overgeslagen.

Ontzettend zonde dat deze show zo moest mislopen.

Wat was dit een verschrikkelijke avond!

4,5uur gewacht op deze show zodat we vooraan stonden voor de films en foto's.
Na een aantal minuten ging het finaal mis!
Tails schoten elkaar weg en schoten tegen de flats aan.. hierop vloog de linker hoogwerker waarop steppers stonden in brand!
Uit voorzorg werd hierna de show onderbroken. Toen deze hervat werd, werden uit voorzorg vele grote calibers waaronder 3x12 inch in een keer weggeschoten. Zeer zonde allemaal.

De sfeer sloeg compleet om en zelfs de finale met 720 salutes was niet aantrekkelijk meer om te zien.
Iedereen was ontzettend stil bij het teruglopen naar de stad en we waren er goed ziek van. Het biertje dat elke avond als afsluiting werd gedronken is deze avond dan ook overgeslagen.

Ontzettend zonde dat deze show zo moest mislopen.

Wanneer is dat gebeurd dan?

Dat is een conclusie die de meesten van ons wel durfde te trekken.. (of we hebben het verkeerd beleefd).. maar volgens mij werd er na het hervatten van de show wel ineens heel veel groot caliber tegelijk de lucht ingeschoten.. in ieder geval 2x12 inch shells.

best ***lig dat uitgerekend de nit del foc niet gaan zoals het hoort...
Volgend jaar dubbel en dwars goedmaken hehe

Dat is een conclusie die de meesten van ons wel durfde te trekken.. (of we hebben het verkeerd beleefd).. maar volgens mij werd er na het hervatten van de show wel ineens heel veel groot caliber tegelijk de lucht ingeschoten.. in ieder geval 2x12 inch shells.

Ik kan mij behoudens enkele korte stiltes, die soms goed te horen waren voor er verder werd gegaan met thema's over de meerslagenshells, niet herinneren dat er echt een grote onderbreking was. Daarna volgden inderdaad de twee grote shells direct achter elkaar.

Ik zag wel dat de rook de rivierbedding in trok, het kan misschien wel zo zijn dat daardoor stille effecten niet goed waarneembaar waren vanuit die positie. Misschien dat het daardoor op een bewuste onderbreking leek.

In ieder geval heb ik korte stiltes wel vaker bij shows ervaren. In Nederland kan dit al storend zijn, in Spanje waar het volop beuken is, vallen deze stiltes in principe nog meer op. Misschien een keuze van Caballer om een enkele seconde stilte in te bouwen om het effect van de bommen beter tot zijn recht te laten komen? Het lijkt er soms wel op. Vooral bij de meerslagenshells.

Nee.. de stilte was absoluut niet de bedoeling..op het moment dat de hoogwerker in brand vloog was duidelijk te zien dat er over het schietveld gerend werd waarna de show stopte.. op mijn film die nog komt is duidelijk te horen dat wij er vanuit gingen dat de show hiermee ten einde zou zijn.
Het was voor ons dus wel duidelijk dat de show uit veiligheidsoverwegingen werd onderbroken! ;)

Dat was vanuit de hoek waar ik stond niet te zien. Misschien stond je er beter voor dan de mensen die hogerop stonden. Ik ben benieuwd naar je beelden.

Als je nou de beelden die eerder gepost is er bij neemt, op welke tijd is die stilte te zien?

Zou ik je op dit moment niet kunnen zeggen aangezien ik niet thuis ben ;) zal zsm proberen het online te gooien.. maar volgens mij heb ik in die stilte ook mijn camera nog uitgezet..dus zolang vond ik het wel duren ;)

Dat krijg je als je alles houtje/touwtje aan elkaar gaat knopen!
voor de zoveelste keer verneukt Vicente de Nit De Foc...

Word tijd dat Vicente een andere hobby gaat zoeken ook al heeft hij in het verleden wel hele goede shows geschoten.

Ik ben zelf niet geweest dit jaar maar heb diverse beelden gezien van de show en wat is me dit een contrast met de show van vorig jaar die was echt uber en dan krijg je nu zoiets, erg jammer. Denk dat ze deze show nu voorgoed op hun buik mogen schrijven.

Vorig jaar schoot ricasa de Nit de Foc...
Vicente en Ricardo die roeleren steeds met elkaar voor de Nit de Foc.

Ricasa schiet altijd een goede Nit de Foc in tegenstelling tot Vicente die de slechtste show van de week neerzette
( voor de zoveelste keer )

Ik mag hopen dat de JCF dat ook een keer ziet en Vicente eens vervangt met een Europla/Marti/Pirofantasia, en dan mag Valenciana de Nit de foc weleens schieten van mij.

Dat was vanuit de hoek waar ik stond niet te zien. Misschien stond je er beter voor dan de mensen die hogerop stonden. Ik ben benieuwd naar je beelden.

Als je nou de beelden die eerder gepost is er bij neemt, op welke tijd is die stilte te zien?

Kijk op de bovenste video op 7:10, ik stond helemaal vooraan met Morris naast mij en we konden duidelijk zien dat in dit moment van stilte een drukte was op het schietveld qwa mensen, de rook van de overslag trok langzaam weg en vervolgens gingen er een paar grote kalibers omhoog die gevaarlijk dichtbij de plek stonden van de overslag.
We denken uit voorzorg maar ik weet nog niets zeker natuurlijk.

Kijk op de bovenste video op 7:10, ik stond helemaal vooraan met Morris naast mij en we konden duidelijk zien dat in dit moment van stilte een drukte was op het schietveld qwa mensen, de rook van de overslag trok langzaam weg en vervolgens gingen er een paar grote kalibers omhoog die gevaarlijk dichtbij de plek stonden van de overslag.
We denken uit voorzorg maar ik weet nog niets zeker natuurlijk.

Dat heb ik gezien, maar dat was niet duidelijk waarneembaar uit de hoek waarvandaan wij de show hebben gezien. Het vallende watervaleffect van blinkers was daarentegen waren wél zeer duidelijk zichtbaar.

Het blijft nog steeds twijfelachtig, omdat het aansloot op een rustig thema. Het zou best kunnen dat ze op dit moment gewacht hebben, om zo de indruk wekken dat de stilte ingecalculeerd lijkt te zijn. Het zou mij in ieder geval niet verbazen als dit inderdaad bewust zo gedaan is. Mooie manier om een fout weg te moffelen.

De show is naar mijn inziens echt niet onderbroken.
Op 7.10 zitten er lampionnen/parachutes in de lucht, volgens mij wachten ze altijd totdat deze compleet uitgewerkt zijn voordat ze een nieuw schema beginnen te schieten,
dit word altijd zo gedaan bij een lampion/parachute thema.

je ziet ook dat direct na het allerlaatste glittertje de meerslagen bommen vertrekken.

en het lijkt er ook op dat het thema na de parachutes gepland is, 2 stuks meerslagen bommen met daarna 2 grotere enkele kalibers en daarna weer 2 meerslagen met 2 grote enkele kalibers erachteraan.
die grote kalibers ( in de grote houten bakken met zand )stonden wel vlakbij de buitenste hoogwerker waar het misging maar ik denk dat dat toeval was.

zou wel heel goed kunnen dat ze in de pauze van de parachutes even wat gedaan hebben aan de candels die zijn omgeflikkerd
en er zal vast nog wel meer fout zijn gegaan op die hoogwerkers omdat alles een beetje houtje/touwtje aan elkaar zat.

en vergeet ook niet dat de show ook meestal compleet geprogrammeerd is in de computer en dat ze dat niet zomaar overrulen/onderbreken.

Laatst bewerkt:
de slechtste show van de hele week vind ik zachtjes uitgedrukt het was zo erg dat ik zelfs dacht dat de nite the fog pas de volgende dag zou zijn waar het vedacht rustig was om 23:00 :P . wel vind ik het kunstig dat ze mdden in het progamma aanpasingen hebben gedaan , ik d8 zelf dat er een computertje was uitgevallen maar een brandje kan natuurlijk ook de spanning op het veld zou dan wel ongekent hoog zijn geweest .

Back
Bovenaan