Nijmegen: Gratis vuurwerkbrillen op alle Nijmeegse scholen.

densta

VWC lid
NIJMEGEN - Alle Nijmeegse scholen krijgen gratis vuurwerkbrillen, meldt het Radboudumc. De sponsoring door een optiekbedrijf maakt deel uit van de actie Nederland Oogletselvrij.
Volgens de Nijmeegse oogarts Jan Keunen zijn er in Nederland veel te veel oogletselslachtoffers. 'Vorig jaar hadden we 23 blinde ogen, waarvan we in 8 gevallen zelfs het oog moesten verwijderen. Onacceptabel.'
Er is een vuurwerkbrillenlied bedacht dat kinderen (en ouders) ervan bewust moet maken dat het dragen van een vuurwerkbril belangrijk is.

Bron:http://www.omroepgelderland.nl/web/...en-op-alle-nijmeegse-scholen.htm#.UpB94J_b_qA

Yes, vorig jaar is deze actie er ook al kleinschalig geweest! Op sommige scholen werden al vuurwerkbrillen uitgedeeld. Ik kan alleen uit ervaring zeggen dat dit niet altijd even goed werkte! Zeker 3 van de 10 brillen eindigde op school nog in de vuilnisbak... In ieder geval op de school waar ik tot vorig jaar op zat. Nu op het radboud, benieuwd of ik iets mee krijg van de actie!

Yes, vorig jaar is deze actie er ook al kleinschalig geweest! Op sommige scholen werden al vuurwerkbrillen uitgedeeld. Ik kan alleen uit ervaring zeggen dat dit niet altijd even goed werkte! Zeker 3 van de 10 brillen eindigde op school nog in de vuilnisbak... In ieder geval op de school waar ik tot vorig jaar op zat. Nu op het radboud, benieuwd of ik iets mee krijg van de actie!
Dat had ik eerlijk gezegd wel verwacht D:

Back
Bovenaan