Nieuwe opzet Vuurwerkfestival Scheveningen

SniperX

VWC lid
Nieuwe opzet Vuurwerkfestival Scheveningen

Het Internationaal Vuurwerk Festival in Scheveningen op 12,13,19 en 20 augustus, heeft een nieuwe opzet gekregen. De afgelopen jaren was het evenement verdeeld over 3 opeenvolgende dagen. Dit jaar neemt het Vuurwerkfestival 4 dagen in beslag, verdeeld over twee weekenden.

De reden hiervoor is dat de weergoden veel invloed hebben op de vuurshow. Vanaf windkracht 6 mag er van de Provincie Zuid Holland niet meer worden afgeschoten. Ook bij regen wordt er afgelast. Gezien het weer van de afgelopen maanden willen de organisatoren dan ook geen risico nemen. Vandaar de keuze voor vrijdag 12, zaterdag 13, vrijdag 19 en zaterdag 20 augustus.

Nog andere wijzigingen zijn dat er vanaf ca. 19.00 uur een voorprogramma is met Big Band Jazz tot Feestkapellen. En optredens met vuurshows tot Braziliaanse danseressen en Chinese leeuwendansen. Iedere avond is er een ander voorprogramma, De shows staan in relatie tot “vuur” of tot de landen die het vuurwerk van die avond geadapteerd hebben.

De organisatoren staat de komende jaren een totaalspektakel voor ogen op de dagen van het Internationale Vuurwerkfestival in Scheveningen.

Vrijdag 12 augustus staan België (winnaar 2010) en Duitsland op het programma. Zaterdag 13 augustus delen China en Japan het luchtruim. Vrijdag 19 augustus nemen Canada en Brazilië het tegen elkaar op, waarna op zaterdag 20 augustus Nederland aan de beurt is, terwijl de avond verder wordt opgefleurd door een vuurwerk aangeboden door de Gemeente Den Haag.

Het eerste vuurwerk iedere avond wordt afgeschoten rond 21.45 uur. Het tweede vuurwerk gaat daarna om ca. 22.30 uur de lucht. De pijlen worden afgeschoten vanaf een drijvend ponton die ca. 275m van de kust ligt, ter hoogte van het Kurhaus.

06-08-2011

bron: http://www.infothuis.tv/index.php?s=3&c=39603&l=01

dit is al een rede genoeg voor mij om hier absoluut niet heen te gaan.
parkeren is helaas ook niet gratis in scheveningen. en soms sta je een uur in de file om scheveningen weer uit te komen.
ik blijf lekker thuis

Ik snap die negatieve reacties nooit op het scheveningse vuurwerk.
Er worden gewoon 2 leuke shows geschoten en je kan het relaxed bekijken vanaf een strandtentje. Het is gewoon een leuk avondje uit met vuurwerk erbij.

Ik snap die negatieve reacties nooit op het scheveningse vuurwerk.
Er worden gewoon 2 leuke shows geschoten en je kan het relaxed bekijken vanaf een strandtentje. Het is gewoon een leuk avondje uit met vuurwerk erbij.

Het is inderdaad lekker vuurwerk kijken.
Maar het is allemaal gabakken lucht.

Waarom.
Het is volgens de schieter een internationaal festival.
Maar alleen 1 Nederlandse schieter schiet het, namelijk Dream fireworks.

Een internationaal vuurwerk festival, houdt het volgende in.
Uit verschillende landen schiet per avond een schieter.
Dus bijvoorbeeld vandaag een Nederlandse schieter, morgen een Spaanse, donderdag een Chineese en vrijdag een Japanse.
Ik noem maar wat.

En het kaliber wat ze schieten kan ook wel omhoog.
Dat kan, pleur dat vuurwerk op een ponton en knallen met die 12 inch.
Maar de 12 inch maakt de show niet.
Maar dat is een ander verhaal.

Maar het is allemaal gel*l in de ruimte.
Niks internationlaa vuurwerk festival, noem het dan een nationaal 1 schieter festival.

Het is inderdaad niet erg internationaal. Maar commercieel gezien is dat natuurlijk een prima vinding. En daar gaat het toch om in deze. En het is zeker leuk om van tevoren ff lekker te eten in een tentje en daarna relaxed vanaf het strandstoeltje of op t strand het vuurwerk te bekijken.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou ook veel liever een ècht internationaal vuurwerkfestival zien. Wie weet ooit in de toekomst. Als het in Belgie kan zou het hier toch ook mogelijk moeten zijn...

Pure misleiding; zeggen dat het internationaal is terwijl één enkel Nederlands bedrijf het schiet. Mensen worden genaaid waar ze bij staan, zou bestraft moeten worden.

Met deze titel had ik er toch echt op gehoopt dat het INTERNATIONAAL vuurwerkfestival Scheveningen ook echt internationaal zou gaan, en niet alles door één en dezelfde bedrijf laat doen. Vooral de uitslag achteraf vind ik 1 groot feest, ookal zeg je het was Nederland, en ookal zeg je het niet, het is en blijft Nederland dat wint omdat er niets internationaals aan is. Maar daar zijn al genoeg vieze woorden over gesproken. Voor de mensen die in de buurt wonen misschien een leuk evenement om met de familie (op de fiets) heen te gaan, anders zou ik lekker thuis blijven en genieten van de RTL4 programma's op de zaterdagavond.

Ja Ruben dat is ook een optie, maar je zou ook een dagje op het strand en boulevard. Dan lekker eten in een leuk strandtentje. En als dan de vuurwerkshow begint vanaf het terras kijken. Het is en blijft toch vuurwerk. Ook al is het niet echt een show waarvan je denkt jezus was iedere show zo maar. Maar je hebt wel een leuk dagje uit gehad.
En wij vuurwerkliefhebbers weten wat een mooie show is en wat niet. Maar andere mensen wat soms/nooit naar een show gaan vinden dit fantastisch. Net als alle kinderen.
Jammer genoeg is het geen Knokke ofzo.

ik word een beetje moe van de discussie over dream tijdens het "internationale" vuurwerkfestival, iedereen weet hier ondertussen wel dat het maar 1 bedrijf is dat schiet en ook dat showtjes niet echt de internationale kwaliteit bieden. Als je het er niet mee eens bent met de gang van zaken, waarom dan zeiken op VWC? Zoek de media, schakel de reclame code commissie in e.d. en zorg er voor dat de naam internationaal op deze manier niet meer gebruikt mag worden.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou ook veel liever een ècht internationaal vuurwerkfestival zien. Wie weet ooit in de toekomst. Als het in Belgie kan zou het hier toch ook mogelijk moeten zijn...

In België zijn de regels voor het vervoer, opslag en afsteken van vuurwerk veel "makkelijker" dan hier in Nederland.

ik vind het slecht dat ze het een internationaal vuurwerk noemen, maar vuurwerk is vuurwerk. als je deze shows de moeite niet waard vind om te gaan kijken, zijn er maar weinig shows in nederland die wel de moeite waard zijn.
daarmee zeg ik niet dat het topshows zijn, maar wel dat ze niet zo slecht zijn dat het meer de moeite waard is om linda de knol op rtl4 op te zetten :P

het licht er een beetje aan, zoals Ruben het ookal zei... het zijn geen showtjes om 1,5 uur voor in de auto te zitten (tenzij je er een dagje strand e.d. aan vast knoopt) kijk bijvoorbeeld naar Nijmegen waar dream fireworks wel een hele goeie show heeft geschoten dat zijn shows waar mensen (en freaks) graag de auto in stappen...

van het weekend was ik in Ouddorp (of all places :p), best een leuk showtje maar niet 1 waarvoor ik snel weer 45-60 min in de auto voor wil zitten, terwijl is het een half uurtje hooguit dan zou ik er zeker vaker naar toe willen

Hoezo zou je niet mogen schieten als het regent? :D Gewoon de pijpen dicht folieën en dat de omgeving vochtig wordt is ook niet ten nadele van de veiligheid.

ik word een beetje moe van de discussie over dream tijdens het "internationale" vuurwerkfestival, iedereen weet hier ondertussen wel dat het maar 1 bedrijf is dat schiet en ook dat showtjes niet echt de internationale kwaliteit bieden. Als je het er niet mee eens bent met de gang van zaken, waarom dan zeiken op VWC? Zoek de media, schakel de reclame code commissie in e.d. en zorg er voor dat de naam internationaal op deze manier niet meer gebruikt mag worden.

In België zijn de regels voor het vervoer, opslag en afsteken van vuurwerk veel "makkelijker" dan hier in Nederland.

Zover ik weet zijn alleen de afstanden anders. En hebt het voordeel dat prof in belgië opgeslagen mag worden. Verder zie ik geen probleem van.

Ik snap noch steeds niet waarom ze er geen nationaal vestival van maken. ? Gewoon een competitie tussen nederlandse bedrijven.

Back
Bovenaan