Nederlands vuurwerk vandaag thuisbezorgd gekregen...?

Ineens ging de bel, en stond er een man voor de deur met een dikke doos vuurwerk...Helemaal mooi natuurlijk, hoef ik het niet meer op te halen!
Maar mag dit wel? De afhaaldagen zijn 28 29 en 31 december? Ik vroeg me af of meerdere mensen dit hebben meegemaakt! Ik was iig blij verrast!

Groetjes.

EDIT: Uit privacyredenen toch maar de naam van de zaak weggehaald.

Laatst bewerkt:
Weet niet of dit verstandig is om te posten.
Officieel mag dit niet, en zeker vandaag nog niet!

Daarnaast denk ik dat ze dit gedaan hebben om de drukte wat uit te dunnen voor morgen.

Bedoel je hiermee het lichtere stookspul? Ja idd. Rotjes, grondbloemen, romeinse kaarsen, crackling balls en babypijltjes. Toch zat er ook een dikke gratis pot bij, wat niet onder categorie 1 valt lijkt me. Vind het een raar verhaal! En zeker riskant voor hun. Als er 1 sjaak tussenzit die ff de politie belt hebben ze denk ik een dikke boete aan de broek, aangezien jullie al aangeven dat het volgens de wet verboden is.

Rotjes, romeinse kaarsen en babypijltjes vallen niet onder categorie 1 en die pot al helemaal niet... Nou ja, jij blij en zij het risico van verkoopvergunning kwijtraken...

Als het uit polen niet mag mag het uit nederland ook niet gelijke monniken gelijke kappen

Onzin vergelijking.
Uit Polen komt het gewoon via de post, als een winkelier zelf gaat rondrijden en bestellingen brengen (net als de lokale supermarkt waarschijnlijk ook doet) is het een heel ander verhaal.

Of iemand nu zelf zn spul haalt, het in de auto gooit en dan naar huis gaat of dat iemand het brengt maakt verder weinig uit lijkt me, zolang je onder de maximale kilo's blijft.

Of het rendabel is om het zo te doen is een ander verhaal maar dat is dan aan de winkelier.

Of iemand nu zelf zn spul haalt, het in de auto gooit en dan naar huis gaat of dat iemand het brengt maakt verder weinig uit lijkt me, zolang je onder de maximale kilo's blijft.

Oh, dat maakt zeker wel uit! Het is hard-stik-ke verboden! Mag gewoon niet bij wet. Je mag als winkelier geen vuurwerk verstrekken aan de consument buiten de winkel. Dat het hier wel is gebeurd, is gewoon verboden. Als men erachter komt, kan de winkel inpakken!

De dag dat je dit vuurwerk besteld had, kreeg je toch ook een ophaal datum + tijd? hoe zit het daar dan mee? voor hetzelfde geld was je niet thuis en dan? een briefje in de brievenbus: Uw pakket was te groot voor de brievenbus, wij hebben het bij de buren afgegeven op nummer.....

Raar verhaal

Ik sta hier zeker geen onzin te verkondigen mensen! Ik heb online besteld, en er stond ''U kunt uw bestelling afhalen op de volgende tijdstippen; 28 9-18:00 29 van 8-21:00 etc..'' Ik dacht al ''waarom moet ik geen specifieke tijd aangeven?'' Jullie hoeven me uiteraard niet te geloven, ik geloofde het zelf ook amper, maar het is toch echt zo..

Onzin vergelijking.
Uit Polen komt het gewoon via de post, als een winkelier zelf gaat rondrijden en bestellingen brengen (net als de lokale supermarkt waarschijnlijk ook doet) is het een heel ander verhaal.

Of het rendabel is om het zo te doen is een ander verhaal maar dat is dan aan de winkelier.

Nee het is een goede vergelijking man praat geen poep er staat niet in de wet dat het mag worden rondgebracht zolang het maar geen postbode is,vuurwerk mag niet worden geleverd aan huis door een koerier al is het obama zelf

ik heb eer jaar of 3-4 geleden ook 2x achter elkaar mijn vuurwerk bezorgd gekregen.
alles wat ik besteld had kwam hij netjes in een busje brengen.
het busje lag prop vol, nooit gedacht of dit wel of niet zou mogen.
wel lekker makkelijk.

ik heb eer jaar of 3-4 geleden ook 2x achter elkaar mijn vuurwerk bezorgd gekregen.
alles wat ik besteld had kwam hij netjes in een busje brengen.
het busje lag prop vol, nooit gedacht of dit wel of niet zou mogen.
wel lekker makkelijk.

Thuisbezorgd krijgen ok, das 1 ding.
Maar ook buiten de officiele dagen om? Zoals ik op de 27e?

Als winkeliers dit niet mogen doen bij de wet dan is dit weer zo één.....
Snap niet wat het gevaarlijker maakt als de winkelier dit rond brengt ten opzichte van honderden mensen die tegelijk met vuurwerk onderweg zijn.
Lijkt mij dat als iedere winkelier dit zou doen de ''clusterbom'' aan explosieven flink inkrimpt.
Aan de andere kant ben ik er vol op tegen, als dit het einde zou zijn voor DE vuurwerkwinkel.
De sfeer in een goeie winkel hoort er toch echt wel bij voor mij.

Back
Bovenaan