Nederland en zijn angst cultuur.

Als er in Nederland een karton belgische nitraatjes gevonden wordt, komt gelijk de EOD er bij, social media staat op zijn kop en met een beetje geilheid komt Ad van Nieuwdorp ook nog eens met zn hoofd op TV om te vertellen hoe gevaarlijk het allemaal wel niet is en dat een 2e Enschede voorkomen is door die vangst. + meld misdaad anoniem ook nog eens.

Waarom ik dit aanhaal is omdat er gisteren in duitsland een ton aan cobra's gevonden is in een klein busje bij een controle, en kijk hoe bescheiden het media bericht is.
https://m.lr-online.de/lausitz/guben/zoll-stellt-fast-eine-tonne-pyrotechnik-sicher_aid-5536764
met andere woorden, papieren niet inorde, mag je niet meer doen, boete en klaar.
hier mag je gelijk voor jaren de bak in....

Ik lees sowieso wel vaker berichten uit het buitenland over gevonden vuurwerk tijdens controles uit CAT4, en daar wordt heel normaal over gedaan.
Waarom zijn we hier zo doorgeslagen als het om vuurwerk gaat wat niet uit nederland komt???
Uiteraard horen cobra's NIET in de straat, maar jullie begrijpen mijn punt wel qua media en angstzaaierij vanuit de overheid;)

Draait volgens mij allemaal om mensen trekken. Een kop van " 1000 levensgevaarlijke cobra bommen gevonden in auto" verkoopt nu eenmaal beter dan "5 dozen cobra gevonden in bestelwagen". En schijnbaar heeft de media in Nederland niks beters te doen.

Volgens mij klopte alleen het gewicht niet(snel gelezen geef ik toe)verder las ik dat hij voor de rest wel de juiste papieren kon overleggen en ze het daarom zo hadden afgehandeld.

Hoe zit het dan met vuurwerk slachtoffers en schade cijfers in Duitsland?

Heb je dat daar ook? En is dat ongeveer een zelfde percentage als in Nederland?

Laatst bewerkt:
SBS RTL e.d. kijkcijfers, krantenverkoop, sensatie, leedvermaak, oftewel commercialiteit en geld, verder te rijk en geen zorgen dus drukmaken om iets anders en dan nog crowdcontrol through fear etc Welkom in een rechtskapitalistisch overbevolkt welvaartslandje

IK ben het helemaal met je eens, alleen zou ik het geen angstzaaierij noemen maar sensatie zoekerij.
Lang leve Nederland met hun k*t regelgeving en hun over het paard getilde kl*te media.

IK ben het helemaal met je eens, alleen zou ik het geen angstzaaierij noemen maar sensatie zoekerij.
Lang leve Nederland met hun k*t regelgeving en hun over het paard getilde kl*te media.

Dat niet alleen, als iemand met z'n dronken harses ellende veroorzaakt met vuurwerk dan krijgt het vuurwerk de schuld en niet de drank. In andere landen doen ze dat wel anders, tijd voor een verplichte blaastest bij de eerstehulpposten tijdens O&N !

Back
Bovenaan