Nachtbrakerstopic 28-29 december 2023!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Was lekker druk vanmiddag bij Huisman! Goed gevulde showroom! Etalage was ook weer prachtig! Daarna ff op bezoek bij forumlid Thuur bij Pelgrim Vuurwerk in Westvoort! Lekker weertje trouwens terug naar huis!

Wat ik me afvraag hoe ver moet je Duitsland inrijden om geen uitverkochte Lidl/Aldi tegen te komen.
Dorsten ligt 122KM van Nijmegen af, of is dit te ver?

Ik zie filmpjes op insta langskomen van compleet geplunderde aldis en Lidls haha, gekke Hollanders

Ik zie filmpjes op insta langskomen van compleet geplunderde aldis en Lidls haha, gekke Hollanders

Het systeem in de meeste supermarkten in Duitsland werkt gewoon anders dan de vuurwerkverkoop in Nederland. In Nederland sta je allemaal netjes in de rij, tot je wordt geholpen en je de keuze hebt uit het assortiment dat aan de andere kant van de toonbank aanwezig is. In de Duitse supermarkt vullen ze heel rustig de schappen met net wat voor doos ze op dat moment in de hand hebben. Deze producten worden in een paar seconde erna weer uit het schap gehaald door de consumenten (vandaar die foto's van lege schappen door de grotere vraag dan aanbod). Je kunt dus niet echt van keuze uit een assortiment spreken. Geluk hebben dat net in die 10 minuten dat je binnen bent er een leuke doos door de oppakker wordt uitgepakt.

Dit is wat ik ervaar bij de druk bezochte supermarkten.

De winkels worden de hele dag door bevoorraad. Dit jaar niet in Duitsland geweest maar voorgaande jaren doorgereden tot aan Oberhausen. Te druk of bepaald product niet op voorraad? Dan een stukje verder rijden. Ook tussendoor nog ergens een broodje halen of koffie drinken en me vooral niet druk maken of haasten. Het kan zomaar zijn dat bij de winkel op de heenweg er totaal geen voorraad is en op de terugweg deze helemaal vol ligt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan