NAC niet akkoord met schikkingsvoorstel vuurwerk

dennis-pyro

VWC lid
BREDA (ANP) - NAC Breda gaat niet akkoord met het schikkingsvoorstel dat de club kreeg opgelegd vanwege het afsteken van vuurwerk in het bekerduel met FC Groningen. De openbaar aanklager van de KNVB wil de formatie uit Breda straffen met een boete van 15.000 euro en het spelen van een wedstrijd zonder publiek.

NAC noemt het voorstel op de website buitenproportioneel. De club vindt met name de wedstrijd zonder publiek een veel te hoge straf voor het vuurwerk. De advocaat van NAC is bezig met voorbereiden van het verweer.

Het is nog niet bekend wanneer de KNVB de zaak behandelt.

Was zelf ook bij deze wedstrijd aanwezig hier een filmpje gefilmd door een maat van me

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

stonden in het voetbaltopic ook al filmpjes van
heb het gezien ja, mooi sfeertje. en terecht dat nac in beroep gaat tegen de knjb. hup nac

Das sfeer, echt mooi. Wat een zeikerds trouwens, ze moeten eens een boete opleggen aan die pleuris jong die alle prullenbakken uit mijn wijk opblazen.

Jammer dat ik er niet bij was Dennis, maargoed die straf is natuurlijk ABSURD.
Ik ben voor sfeer acties met vuuwerk in een stadion, fakkels en 100k in de gracht moet kunnen.

regeltjes, regeltjes, regeltjes je word er toch helemaal gestoord van hoeveel regels gaan er nog komen.

Het is inderdaad een absurde straf.
Het vuurwerk dat word afgestoken is eigenlijk niemand tot last.
De fakkels worden niet op het veld gegooid o.i.d.
Vuurwerk afsteken tijdens wedstrijden is alleen maar sfeerverhogend.

Volgens mij wil de KNVB bereiken dat er bij clubs een doodse stilte heerst waar bij de goal alleen maar word geklapt.

Het vuurwerk wat ze gebruiken kan veilig worden gebruikt. Maar juist die onzekerheid dat er ook mensen het verkeerd kunnen gebruiken zal hun wel dwars liggen. Maar dit is bij heel veel dingen zo. Vind het wel een erg hoge straf. Het geeft wel een goede sfeer. :)

Dat het sfeervol is ben ik helemaal met je eens. Het punt is alleen dat fakkels erg brand gevaarlijk zijn bij onjuist gebruik. Er zijn in het verleden wel vaker brandjes geweest op tribunes na afsteken van fakkels.

ik snap ook wel dat als het bomvol is het niet ongevaarlijk is die fakkels , er komt ontzettend veel brandend spul uitgespoten ook. Die stoeltjes zijn ook onbrandbaar en het beton ook :P dus met een beetje voorzichtigheid en fatsoen kan het gewoon.

lekker trouwens die wedstrijd gister, hahahah die romero met zijn gebroken handje :p

Back
Bovenaan