Motie vuurwerk loopt met sisser af .

ylke

VWC lid
TEYLINGEN, 30 oktober 2014 - Een motie van D66 om onderzoek te doen naar vuurwerkvrije zones rondom seniorencomplexen en zorgcentra en het op centrale plekken afsteken van vuurwerk is donderdagavond door alle andere partijen verworpen.
Rose Marie Keijzer (D66) vroeg aan burgemeester Breuer om aanvullend op een eerder breed aangenomen vuurwerkmotie onderzoek te doen of er draagvlak is bij de inwoners en bij sponsoren om op een centrale plek vuurwerk af te steken op oudjaar. Om de overlast van vuurwerk te beperken zou dan rondom seniorencomplexen en zorgcentra geen vuurwerk meer afgestoken mogen worden.

Peter Scholten (CDA) wil eerst wachten op landelijk beleid om vuurwerkoverlast te voorkomen. Particulieren mogen alleen nog op oudejaarsavond tussen 18.00 en 02.00 uur vuurwerk afsteken. Eerder mochten particulieren vuurwerk op 31 december vanaf 10.00 uur in de ochtend afsteken. De overheid wil ook de handel in illegaal vuurwerk tegen gaan.

Bron

Om de overlast van vuurwerk te beperken zou dan rondom seniorencomplexen en zorgcentra geen vuurwerk meer afgestoken mogen worden.

Heel vreemd dat ze dit niet gewoon doen.. Centrale plekken word lastiger maar rekening houden met ouderen en mensen in zorgcentra lijkt me niet meer dan normaal..

Peter Scholten (CDA) wil eerst wachten op landelijk beleid om vuurwerkoverlast te voorkomen. Particulieren mogen alleen nog op oudejaarsavond tussen 18.00 en 02.00 uur vuurwerk afsteken. Eerder mochten particulieren vuurwerk op 31 december vanaf 10.00 uur in de ochtend afsteken. De overheid wil ook de handel in illegaal vuurwerk tegen gaan.[/url]

Wederom een zeer slecht bericht, iedereen gaat er al van uit dat het al zo is qua afsteektijden en het stukje dat ze handel in illegaal willen gaan aanpakken is daar zeker voor het eerst dit jaar ?

Zijn de nieuwe afsteektijden al definitief, of nog niet?
Overal staat wat anders.
Hoop dat de eerste kamer iig verstandig is en het gewoon 10:00 blijft.

Zijn de nieuwe afsteektijden al definitief, of nog niet?
Overal staat wat anders.
Hoop dat de eerste kamer iig verstandig is en het gewoon 10:00 blijft.

Je kan er vanuit gaan dat die definitief zijn. Het besluit ligt nu bij de Europese Commissie, maar dat is meer een bureaucratisch puntje, de EC gaat daar niet meer over stemmen

Wij verkopen elk jaar vuurwerk aan bejaarde tehuizen, als ik er over een paar jaar zelf in zit zou ik het ook leuk vinden om wat vuurwerk buiten te zien.
Laat de mensen zelf beslissen of ze er last van hebben en ga niet voor hen beslissen door een verbod in te stellen.

Jap, we behandelen ouderen al ZEER slecht en nu mogen ze niet eens meer hun eigen mening hebben.
Lekkere wereld leven we in anno 2014. Echt geen schrijntje respect meer voor de medemens.

Oke dat ze carbidschieten niet in de buurt van verzorgingshuizen willen hebben kan ik bij, ik werk zelf in de zorg en mijn ervaring is juist dat ook veel ouderen het leuk vinden en hier zelfs voor op willen blijven!! Heb zelf jaren op me vrije dag vuurwerk afgestoken op mijn werk.

Back
Bovenaan