Moedige getuigen houden vuurwerk bezitter aan

moontan

VWC lid
Moedige getuigen houden vuurwerk bezitter aan

Politiebericht

BARENDRECHT - De politie heeft met behulp van een moedige getuige en een politieman in vrije tijd een jongeman aan kunnen houden die vuurwerk in zijn bezit had. Agenten kregen een melding dat een jongeman staande werd gehouden door een man aangezien hij voornemens was om zwaar vuurwerk af te steken. Toen de politiemensen aankwamen zagen zij dat er twee mannen waren die de jongeman staande hielden. Een van hen is een politieagent. De mannen hoorden luide klappen en zagen grote lichtflitsen. De twee hebben de jongeman op de plaats van afsteken verrast. De jongen wilde het op het lopen zetten maar hij werd ingehaald, waarop hij is aangehouden. Na onderzoek bleek dat het vuurwerk illegaal was. Om deze reden is de 15-jarige jongen uit Barendrecht aangehouden en overgebracht naar een politiebureau.

Dit politiebericht uit Barendrecht is gepubliceerd op Dinsdag 27 oktober 2009 op www.politie-rijnmond.nl.

nou zeg wat een "moed" heb je als je iemand aanhoud die wat vuurwerk afsteekt.. hoe zwaar was het? 10 kilo? ze doen net of hij een zware crimineel is :bonk: denk dat ik ook de journalistiek in ga maar dan alleen om alle (over het algemeen) zwaar overdreven berichten aan te passen...

Laatst bewerkt:
Staande houden mag altijd, maar als jij weg loopt mag dat ook. :) Staande houden is geen arresteren.

Staande houden mag altijd, maar als jij weg loopt mag dat ook. :) Staande houden is geen arresteren.

Als die gene die jou staande houd je vast houd kan je dat toch ook opvatten als intimidatie lijkt me dat t dan niet mag? bedoel als een wildvreemde of zelfs 2 mij vast houden verzet ik me ook wel.

Ja staande houden is ook geen vasthouden. :) Staande houden is meer van als ik zeg STAAN BLIJVEN!!!. Maar ik mag wel voor je gaan staan in de hoop dat je niet wegloopt. Maar ik mag je niet vastpakken en je vasthouden, dat is weer iets anders. :p En als ik iemand staande hou als burger, ja dan mag je ook gewoon weglopen.

ja oke snap ik gwn wegwezen dan dus en hopen dat je sneller bent:p of gewoon niet stoken tot 31-12...

Heel moedig!

Krijgen ze nu een medallie als eerbetoon?

Dit is nu echt weer de mentaliteit van Nederland, steek vuurwerk af en ze komen achter je aan en houden je staande, maar als er iemand in elkaar wordt geslagen of om het leven gebracht wordt grijpt niemand in en blijven ze vaak van een afstandje toekijken:angry::frusty:

Al ben ik ook van mening dat je nu niet hoort af te steken.

Dan snap jij de definitie van staande houden houden niet. Het enigste wat een burger mag is aanhouden op heterdaad.

Back
Bovenaan