Minderjarige vlogger filmt vuurwerkvernieling in wilnis

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Drie minderjarigen hebben zaterdagavond een glijbaan in Wilnis vernield met vuurwerk. De drie filmden hun daad en plaatsen hiervan een video op YouTube.

De brandweer werd rond half negen gebeld voor brand in een speelparkje aan de Rietvoorn in het dorp. Daar waren een aantal folderpakketten in brand gestoken en bleek de glijbaan vernield door vuurwerk. Buurtbewoners hebben het vuur uiteindelijk geblust.

Niet veel later werd de redactie van deze website getipt met een video. Daaruit bleek dat hhe een vlogger uit Wilnis is geweest. De vlogger wordt vergezeld door een vriend en een meisje die de negen minuut durende video filmt.

De drie waren onderweg naar de 'Oude Spoorbaan', maar sloegen op de vlucht. ,,We moeten effe rennen, o shit; hij komt!'' schreeuwen de drie in de video. Kort daarna leggen zij uit dat een gast heel boos ging doen en dat ze daarom even waren weggerend. Ze besluiten uiteindelijk om naar het plein bij de Rietvoorn te gaan waarna de filmster vraagt of daar geen mensen naar buiten komen. De vlogger denkt van niet.

Het vuurwerkfeestje voor de drie begint en er wordt lekker geknald, maar daarmee vernielen zij een glijbaan. Dat is goed te zien in de video. De drie zijn zich waarschijnlijk van geen kwaad bewust en praten nog even met een voorbijganger. ,,Die hond is tenminste niet bang voor vuurwerk'' zegt één van de kinderen en de man loopt door.

Die zelfde avond verschijnt de video op YouTube waarin de vlogger vraag de videoclip leuk te vinden. De schade aan de glijbaan loopt in de honderden euro's. De politie is op de hoogte en doet verder onderzoek.

https://0297.nl/nieuws/74665/minderjarige-vlogger-filmt-vuurwerkvernieling-in-wilnis

Cat 1 vuurwerk op een glijbaan. Op de foto zie ik zo snel niet wat er stuk aan is. Kan ook alleen vuil zijn. Desondanks niet de plek om met vuur te spelen en afval te laten zwerven.

Slopen met vuurwerk keur ik nooit goed, als het onderzoek uitwijst dat dit inderdaad gebeurd is mag die jongen het lekker zelf betalen, daarna alle accounts geforceerd sluiten.

Keur het slopen met vuurwerk, of wat dan ook, niet goed, maar het is wel een beetje een sensatie artikel...
Lijkt op een brandplekje, maar de schrijver doet alsof de glijbaan in 3 stukken ligt... :frusty:

Kan hier ook vrij slecht tegen. Ik zou het ook prima vinden om cat. 1 weer lekker af te schaffen. Hier in de buurt laatst ook jongens aangesproken die een prullenbak in de fik wilde zetten met wat wondertolletjes/blinkers of iets dergelijks. Ik heb ze even uitgelegd dat ik zelf ook van vuurwerk houd, maar dat het over een paar jaar verboden is als ze dit soort acties blijven doen. Kwartier later fietste ik er weer langs en waren ze weg, dus hoop dat het ook maar ietsje helpt en ze niet 3 straten verderop alsnog een prullebak in de fik probeerden te steken.

Cat 1 gaat hoe dan ook er niet aan mee helpen de traditie te behouden...

Klopt, en daar spelen die grote youtube kanalen ook een hele grote rol in en sommige vuurwerkimporteurs ook, als ik die video zie van afgelopen weekend met pinofreaks4life en Ties. In de reacties bij Ties bedankt hij zelfs nog vuurwerktoppers... Zij hebben hem dus geholpen aan die thunderkings. De omgeving waar ze het doen zal er geen/minimaal hinder van hebben. Maar die 1000den kinderen die ernaar kijken gaan het nadoen en willen het overtreffen en daar gaat het fout. En zo zijn er ook zat videos met cat.1 producten.

Back
Bovenaan