Minderjarige handelaar illegaal vuurwerk opgepakt (Papendrecht)

DW2000

VWC lid
Een minderjarige jongen is opgepakt door de politie, omdat hij handelt in illegaal vuurwerk.
De politie kwam de jongen op het spoor nadat een groepje minderjarigen was opgepakt, waarvan drie nitraatbommen in hun bezit hadden.

Bij de dealer vonden agenten 460 nitraatbommen, 80 szalony pirats en 18 zogeheten achtungs. Tegen de handelaar is proces-verbaal opgemaakt. De drie jongeren die het illegaal vuurwerk hadden verkocht zijn doorverwezen naar Bureau Halt.
bron

Héhè gelukkig weer een groothandelaar van straat :rolleyes:................fout is fout maar hier zakt toch wel mijn broek van af.wat mij betreft valt dit toch onder de noemer....wij weten dat iedereen weet dat we een goudvis hebben gepakt maar vanwege gezichtsverlies dikken we het wat aan en lijkt het misschien op een snoek.:thumbsdown:

Héhè gelukkig weer een groothandelaar van straat :rolleyes:................fout is fout maar hier zakt toch wel mijn broek van af.wat mij betreft valt dit toch onder de noemer....wij weten dat iedereen weet dat we een goudvis hebben gepakt maar vanwege gezichtsverlies dikken we het wat aan en lijkt het misschien op een snoek.:thumbsdown:

Een goudvis is nog een groot woord eerder een guppy...:p

Een minderjarige jongen is opgepakt door de politie, omdat hij handelt in illegaal vuurwerk.
De politie kwam de jongen op het spoor nadat een groepje minderjarigen was opgepakt, waarvan drie nitraten in hun bezit hadden.

Bij de jongen die het vuurwerk verkocht vond de politie 23 pakjes nitraten, 1 pakje szalony pirats en 4 pakjes achtungs. Tegen de handelaar is proces-verbaal opgemaakt. De drie jongeren die het illegaal vuurwerk hadden gekocht zijn doorverwezen naar Bureau Halt.

Even wat aanpassingen gedaan.Zo klinkt het bericht al een stuk normaler....

Word hier wel vaker over gevallen dat het niet "gewoon" nitraten word genoemd in nieuwsberichten.

Maar hebben jullie er wel eens over nagedacht dat voor de gewone man,dus geen vuurwerkfreaks,het woord nitraten misschien wel een hele andere betekenis kan hebben?

Wij weten wat er bedoeld word als iemand over nitraten spreekt,maar is dit eigenlijk wel de goede benaming???

Wat voorbeelden:

https://www.hartstichting.nl/medicijnen/nitraten

http://jessevandervelde.com/nitraat-in-voeding-hoe-je-door-te-varieren-nooit-een-risico-loopt/

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nitraat

De politie kwam de jongen op het spoor nadat een groepje minderjarigen was opgepakt, waarvan drie nitraten in hun bezit hadden.

Bij de jongen die het vuurwerk verkocht vond de politie 23 pakjes nitraten, 1 pakje szalony pirats en 4 pakjes achtungs. Tegen de handelaar is proces-verbaal opgemaakt. De drie jongeren die het illegaal vuurwerk hadden gekocht zijn doorverwezen naar Bureau Halt.

Even wat aanpassingen gedaan.Zo klinkt het bericht al een stuk normaler....

Waar ik me meer zorgen over maak is dat een "minderjarige" aan dit vuurwerk heeft weten te komen en zijn vriendjes daarmee ook kennis heb willen maken (met nog financieel gewin ook). Bedoel, bestaan ouders anno 2014 niet meer? Of is t van dat soort straattuig dat 100% sowieso in de criminaliteit beland?

Waar ik me meer zorgen over maak is dat een "minderjarige" aan dit vuurwerk heeft weten te komen en zijn vriendjes daarmee ook kennis heb willen maken (met nog financieel gewin ook). Bedoel, bestaan ouders anno 2014 niet meer? Of is t van dat soort straattuig dat 100% sowieso in de criminaliteit beland?

Ik was ook minderjarig toen ik naar de universiteit trok en ik speelde ook met nitraten..

In België kan vanaf je zestiende verjaardag legaal nitraten kopen.

Media maakt er van wat zij wilt, een minderjarige met nitraten is daarom nog geen klein kind dat niet weet hoe met vuurwerk om te gaan.

En kinderen met thunderkings zijn dus ook slecht bezig? kwa knal doen die dingen ook niet pnder aan nitraten hoor. Met thunderkings worden gevaarlijkere dingen mee gedaan dan nitraten. Dat ze op zulke leeftijd al dealen is trouwens wel belachelijk

Hahaha, crimineel omdat je een beetje vuurwerk verkoopt. Jij bent nog erger dan Partij van de dieren, Arno Bonte en Groenlinks bij elkaar :)

Ik dacht de de politie zou inzetten op de grote spelers inderdaad. Het enige wat je leest is dat er wat kinderen van hun 10 pakjes knallertjes worden ontdaan.... Dat helpt wel het probleem in te dammen! Goed bezig Justitie :)

Back
Bovenaan