Mijn manier voor strijkers

Thomasss

VWC lid
Hoi,
Ik ben eigenlijk een beginner in het vuurwerk afsteken maar ik wil het wel kunnen.
Ik heb al veel strijkers afgestoken, nooit problemen,ongelukken... gehad.
Maar nu zou ik aan jullie willen vragen of het veilig is gelijk ik het doe? (strijkers)

Eerst zoek ik al mijn materiaal. (luciferdoosje om over te strijken, veiligheidsbril)
De omgeving waar ik het ga afsteken vind ik ook belangrijk!
Ik zorg dat ik op een open plek sta, waar niet veel mensen zijn.
Als ik ga beginnen met afsteken ga ik eerst kijken of er geen dieren/mensen zijn.
Ik neem een aansteker of een strijkdoosje.
Dan steek ik het aan, bewaar een veilig afstand en wacht af.
Ik zorg ook voor een emmer met water voor als er eventueel iets zou moeten gebeuren.
Eenmaal als alles afgestoken is ruim ik alles op wat ik terug vind
Als ik vuurwerk niet in mijn had wil houden leg ik het op de grond en steek het aan met een aansteker.
Hebben jullie nog tips?
Owja nog een vraagje voor jullie: Wat moet ik doen als ik een strijker of ander vuurwerk heb aangestoken en het lont of de strijkerkop is al weg maar het ontploft niet. wat moet je er dan mee doen?

Met vele groeten thomas!

"Wat moet ik doen als ik een strijker of ander vuurwerk heb aangestoken en het lont of de strijkerkop is al weg maar het ontploft niet. wat moet je er dan mee doen?"

een weigeraar nooit een 2e maal aansteken he.

"Wat moet ik doen als ik een strijker of ander vuurwerk heb aangestoken en het lont of de strijkerkop is al weg maar het ontploft niet. wat moet je er dan mee doen?"

een weigeraar nooit een 2e maal aansteken he.

Ja dat weet ik bedankt voor de tip maar je kan het toch niet gewoon laten liggen?? stel je voor dat er iets gebeurt, een kind ofzo vind dat.

safety first.
maar je hebt gelijk dat je zo ook moet opruimen als ze niet afgaan.
je manier is prima

Excuus daarvoor

paar minuutjes wachten en in een slootje gooien