Dit jaar ben ik voor de tweede keer afgereisd naar Spanje voor Fallas de Valencia 2013. Hier mocht ik een week lang Mattenfreak, Omepje en Kruitsnuiver vervelen.
Zoals jullie van me gewend zijn ging de camera weer mee en heb ik mijnbest gedaan om wat mooie plaatjes te schieten.
Hieronder dus mijn Fallas de Valencia 2013 in beeld!
Falla's
Natuurlijk staat Fallas bekend om zijn prachtige beelden die in elke Cassal staan opgesteld. Helaas hadden we dit jaar het idee dat de crisis wel is aangekomen bij de Cassals en dat de poppen overal een stuk kleiner waren. Maar nog altijd zaten er natuurlijk juweeltjes tussen!
''Straat-Cabalgata''
Het zoeken naar shows in de straten van Valencia is één van de vele charmes van het festival. Wanneer er in de Levante iets staat onder het kopje Pirotecnia, weet je echter nooit waar je terecht zult komen. Zo dachten wij bij een mascletà uit te komen maar het bleek een soort van mini-cabalgata. Erg leuk om eens mee te maken!
Straatmascletà's
Zoals gezegd is een van de bezigheden tijdens Fallas, het zoeken van straatmascletà's in de stad.
Vaak leuke mascletà's die nog eens extra hard gaan doordat ze gewoon tussen de flats worden ontstoken.
Hieronder wat foto's van een aantal van die straatmascletà's.
Mascleta El Portugues
Mascleta Europlá
Mascleta Valenciana Llanera
Mascleta Ricardo Caballer (Ricasa)
Castillo Valencia Llanera
Castillo Vincente Caballer
Nit del Foc, Ricardo Caballer (Ricasa)
Créma, Mercat de Cólon
Bij de créma van de Falla op Mercat de Cólon waren we vroeg aanwezig. Leuk hieraan was dat we de gehele voorbereiding konden meemaken en ik heb een poging gedaan dit op foto vast te leggen.
Op verschillende plekken worden er gaten geslagen in de Falla
Vuurwerk wordt aan de Falla bevestigd
Plastic flesjes worden door de mannen van Pirotecnia Martí gevuld met benzine
Vuurwerk wordt aan de flesjes bevestigd. Aan de neus van deze pyrotechnicus te zien is het geen gezonde baan.
De flesjes benzine worden in de gaten geplaatst
En dan.. de fik erin!
Créma Falla Municipal op Plaza del Ayuntamiento
Het was weer een prachtige week in Valencia samen met Mattenfreak, Omepje en Kruitsnuiver. Mannen bedankt!
Reacties op de foto's zijn natuurlijk altijd welkom : )
Zoals jullie van me gewend zijn ging de camera weer mee en heb ik mijnbest gedaan om wat mooie plaatjes te schieten.
Hieronder dus mijn Fallas de Valencia 2013 in beeld!
Falla's
Natuurlijk staat Fallas bekend om zijn prachtige beelden die in elke Cassal staan opgesteld. Helaas hadden we dit jaar het idee dat de crisis wel is aangekomen bij de Cassals en dat de poppen overal een stuk kleiner waren. Maar nog altijd zaten er natuurlijk juweeltjes tussen!

''Straat-Cabalgata''
Het zoeken naar shows in de straten van Valencia is één van de vele charmes van het festival. Wanneer er in de Levante iets staat onder het kopje Pirotecnia, weet je echter nooit waar je terecht zult komen. Zo dachten wij bij een mascletà uit te komen maar het bleek een soort van mini-cabalgata. Erg leuk om eens mee te maken!

Straatmascletà's
Zoals gezegd is een van de bezigheden tijdens Fallas, het zoeken van straatmascletà's in de stad.
Vaak leuke mascletà's die nog eens extra hard gaan doordat ze gewoon tussen de flats worden ontstoken.
Hieronder wat foto's van een aantal van die straatmascletà's.

Mascleta El Portugues

Mascleta Europlá

Mascleta Valenciana Llanera

Mascleta Ricardo Caballer (Ricasa)

Castillo Valencia Llanera

Castillo Vincente Caballer

Nit del Foc, Ricardo Caballer (Ricasa)

Créma, Mercat de Cólon
Bij de créma van de Falla op Mercat de Cólon waren we vroeg aanwezig. Leuk hieraan was dat we de gehele voorbereiding konden meemaken en ik heb een poging gedaan dit op foto vast te leggen.
Op verschillende plekken worden er gaten geslagen in de Falla

Vuurwerk wordt aan de Falla bevestigd

Plastic flesjes worden door de mannen van Pirotecnia Martí gevuld met benzine

Vuurwerk wordt aan de flesjes bevestigd. Aan de neus van deze pyrotechnicus te zien is het geen gezonde baan.

De flesjes benzine worden in de gaten geplaatst

En dan.. de fik erin!

Créma Falla Municipal op Plaza del Ayuntamiento

Het was weer een prachtige week in Valencia samen met Mattenfreak, Omepje en Kruitsnuiver. Mannen bedankt!
Reacties op de foto's zijn natuurlijk altijd welkom : )