Meeste schade door gebruik zwaar vuurwerk

ylke

VWC lid
NUNSPEET - De meeste schade tijdens de jaarwisseling is in Nunspeet ontstaan door het gebruik van zwaar illegaal vuurwerk.
Met name in de periode voorafgaand aan oud en nieuw zijn er veel vernielingen aangericht. Dat staat in het jaarverslag over de jaarwisseling van de gemeente Nunspeet. Het consumentenvuurwerk dat gedurende de drie laatste dagen van het jaar verkocht werd, was volgens de gemeente niet de grote boosdoener. Illegaal vuurwerk is een probleem dat op gemeentelijk niveau niet kan worden opgelost, aldus het college. Het probleem komt op de agenda.

Bron

Volgens mij ontstaat in alle gemeenten de meeste schade tijdens de jaarwisseling door het gebruik van zwaar illegaal vuurwerk. :sad:

Nog steeds een gevaarlijke conclusie. Men benoemt namelijk het symptoom; in dit geval dus illegaal vuurwerk.

Het daadwerkelijke probleem, ook wel de oorzaak genoemd, zit hem in de mentaliteit van de burger die zich af wil zetten tegen het systeem.

Verneukeratief stukje dus. Eigenlijk draagt dit stuk bij aan de protectionistische maatregelen die de overheid neemt om vuurwerk uit andere landen te stigmatiseren om dat zodoende buiten de deur te houden.

Nog steeds een gevaarlijke conclusie. Men benoemt namelijk het symptoom; in dit geval dus illegaal vuurwerk.

Het daadwerkelijke probleem, ook wel de oorzaak genoemd, zit hem in de mentaliteit van de burger die zich af wil zetten tegen het systeem.

Verneukeratief stukje dus. Eigenlijk draagt dit stuk bij aan de protectionistische maatregelen die de overheid neemt om vuurwerk uit andere landen te stigmatiseren om dat zodoende buiten de deur te houden.

zo had ik het inderdaad nog niet gelezen. maar om nu te beweren dat dit eigenlijk onderdeel is van een plan om andere landen te stigmatiseren vind ik een beetje doemdenkerij/complottheorie:p
De gemeente bedoeld het goed en wil alleen maar aangeven dat ze van plan zijn om andere maatregelen te nemen tegen de import/afsteken van illegaal vuurwerk en niet tegen het legale vuurwerk.

Het probleem is dat "Mafkezen"denken dat ze stoer zijn,met zwaar vuurwerk spul van een ander af moeten breken

Vuurwerk freaks worden de dupe van deze mafkezen

kijk dit bericht klinkt al een heel stuk genuanceerder :)
dat illegale vuurwerk probleem bestaat al jaren .
dat heb je echt niet zomaar even op gelost

Back
Bovenaan