Meerderheid raad Hoorn voor landelijk vuurwerkverbod.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
De Hoornse gemeenteraad roept de Tweede Kamer en het Kabinet op om een landelijk vuurwerkverbod in te stellen. De oproep kreeg steun van een meerderheid van de raad.

De fracties van GroenLinks, Fractie Tonnaer, ChristenUnie, D66, PvdA en VOCHoorn dienden een motie in om als raad samen deze oproep te doen. Vuurwerk veroorzaakt volgens deze fracties schade, letsel en enorme overlast op Oud en Nieuw en de weken ervoor. Ook zien zij dat het draagvlak voor een verbod op het afsteken van vuurwerk door particulieren flink is toegenomen. Dit werd ondersteund door 4 leden van het CDA.

https://onswestfriesland.nl/2020/politiek/meerderheid-raad-hoorn-voor-landelijk-vuurwerkverbod/

Shit hé, tot nu toe waren ze redelijk fatsoenlijk in mijn stookstad maar dat is nu dus blijkbaar over...

Shit hé, tot nu toe waren ze redelijk fatsoenlijk in mijn stookstad maar dat is nu dus blijkbaar over...
In 2017 was Hoorn nog fel tegen. Is er wat veranderd in de samenstelling van de Raad toevllig? Ik zie geen verrassende partijen staan namelijk die het steunen

Back
Bovenaan