Meer gewonden door vuurwerk

moontan

VWC lid
Meer gewonden door vuurwerk

Er zijn dit jaar meer mensen gewond geraakt door vuurwerk dan vorig jaar. Alleen al in de vier grote steden zijn 176 mensen in het ziekenhuis behandeld. De meeste gewonden vielen in Den Haag. De stijging komt mogelijk doordat er zwaarder vuurwerk verkocht is.

Onder de slachtoffers zijn wel minder kinderen, mogelijk dankzij het gebruik van vuurwerkbrillen.

De politie en de brandweer hadden hun handen vol tijdens Oud en Nieuw. Vooral in de regio's Haaglanden, Utrecht en Groningen was het onrustig. Soms werd met vuurwerk naar hulpdiensten gegooid en er waren opvallend veel branden.

http://www.nos.nl:80/nos/artikelen/2008/01/art000001C84C97C29B5FA7.html

Wat kunnen die debielen toch snel conclusies trekken pffff....

Je hebt gelijk, maar ik vind het toch jammer om te horen dat er meer mensen gewond zijn geraakt. je bedoelt vast dat het niet door zwaarder vuurwerk komt maar door het gestunt van kl*otzakken. dat is ook heel jammer.
hierdoor zal het vuurwerk er nooit beter op worden.

rot maar op,niks door het vuurwerk,heb op het NOS een paar tripjes gezien van de ambulance door de binnen stad heen van amsterdam,weetje gelijk hoe je aan die gewonden komt vecht partijtje's het personeel van de hulp diensten bekogelen met vuurwerk etc.. het is gewoon een bepaalde groep die elk jaar gewond raken,en daar word de naam vuurwerk de dupe van..

Omdat Den Haag een van de grootste steden van Nederland is, en aangezien er dit jaar een zero-tolerance beleit was mensen eerder bang waren voor de politie dus vuurwerk gingen gooien en rennen...daarnaast zijn er in Den Haag net zoals in andere steden veel mensen zonder geweten en dan krijg je onverantwoordelijke mensen dus gewonden. Den Haag zal vast niet elk jaar de meeste gewonen hebben.

tis wel elk jaar het zelfde soort pauper volk met dat gekloot,of dat nou in denhaag utrecht amsterdam is doet er niet toe..

Ik denk dat de mist ook veel slachtoffers gemaakt heeft. Je ziet niet wat er er afgestoken wordt. Ik heb het zelf ook gehad met een 50m traca door de straat heen...dat is ook een feest in de mist.

Dat zou inderdaad best eens kunnen, door de mist. Misschien zijn er wel mensen zo dom om pijlen en potten horizontaal af te steken omdat ze hem in de lucht niet zien dankzij de mist?
Is nogal een dom idee maar zou best kunnen, en ja er zijn veel domme mensen in Nederland lijkt me.:rolleyes:
:bye:

Back
Bovenaan