Massaal op jacht naar vuurwerk: rijen bij Aldi Berkel en Rodenrijs

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Op dinsdag 29 december ontstond er een lange rij voor een filiaal van de Aldi aan de Molenwerfstraat. De mensen in de rij stonden te wachten op de laatste lading vuurwerk van het jaar. De verkoop begon om 17.00 uur. Het vuurwerk was binnen een mum van tijd uitverkocht.

De Aldi verkoopt al jaren het “klasse 1 vuurwerk”, ook wel kindervuurwerk genoemd. Dit vuurwerk is normaal gesproken populair onder kinderen en jongeren. Maar dit jaar is de vraag naar kindervuurwerk groter dan ooit. Door het verbod op het grotere vuurwerk was er al meer vraag naar het kindervuurwerk.

In de lockdown zijn de meeste verkooppunten van dit vuurwerk gesloten. Alleen een aantal supermarkten verkopen op dit moment nog vuurwerk. Maar de supermarkten gaan snel door hun voorraden heen zoals vandaag te zien was bij de Aldi in Berkel en Rodenrijs.

https://www.hartvanlansingerland.nl...r-vuurwerk-rijen-bij-aldi-berkel-en-rodenrijs

Dit soort berichten stemt me toch behoorlijk positief. Dit is een zeer sterk signaal naar de beleidsmakers dat consumentenvuurwerk toch echt onderdeel is en moet blijven van de jaarwisseling. Juist nu er een run op cat. 1 is, laat dat zien dat deze mensen normaal cat.2 zouden kopen en dat deze groep ook nog eens potentieel naar illegaal vuurwerk/vuurwerk uit het buitenland zal kunnen grijpen als er een permanent verbod zal komen. Ik mag toch aannemen dat ze in Den Haag ook snappen dat je beter controle kunt houden door een legaal alternatief aan te bieden, dan alles verbieden en de controle compleet kwijt zijn.

Precies, dit soort berichten wil ik zien. Vuurwerk leeft dus echt wel, anders nemen mensen niet de moeite om in de rij te gaan staan.

ook bij de afhaalbalie bij de geldersevuurwerkhal is het een komen en gaan van klanten die bestellingen ophalen.
als een van de weinige kan dat daar gewoon nog , ook mooi assortiment trouwens nog steeds

Dit laat inderdaad zien dat het draagvlak er zeker wel is. Mensen die nooit vuurwerk hebben, halen nu wel iets. Hopelijk zijn ze ook om, en zien ze hoe mooi het is, en hoeveel plezier je er uit haalt. :)

Back
Bovenaan