Man opgepakt voor bezit vuurwerkpatronen

Starburst

VWC lid
Een man uit oldenzaal is donderdag in zijn huis aan de lijsterstraat opgepakt voor het in bezit hebben van vuurwerkpatronen. In 2008 blijkt de man ook al twee keer zijn opgepakt voor het bezit van een vuurwerkpistool, gaspistool en patronen. De man werd donderdag opgepakt na een anonieme tip. De bewoners uit de straat voelen zich door de aanwezigheid van de man niet meer veilig in hun eigen straat.

geef de buurtbewoners uit Oldenzaal groot gelijk. T zal best aan mij liggen hoor, maar als hier in de buurt iemand met een pistool in de straat staat te zwaaien, hoe goed bedoeld ook ( ja ik weet dat dit ook een soort van vage traditie is), ren ik ook naar binnen.

Hmm ... interessant Poz. Worden bij shows wel eens signaalwapens gebruikt? Kan jij (of Jack) daar iets meer over vertellen. Bij een uitleg over de verschillende gevarenklasses e.d. is mij ooit eens door een officieel iemand uitgelegd dat Signaalwapens nooit als (onderdeel van) een vuurwerkshow gebruikt mogen worden. Het is voor de wet ook geen vuurwerk, maar een wapen. Vandaar dat jouw opmerking mij intrigeert.

Tenzij ... je doelt op het creatieve gebruik van enkel de (Ratter) patronen bij het schieten shells. Licht ik even niet verder toe, maar kenners of pro's weten wel wat ik bedoel.

Cameo

Back
Bovenaan