en hier heeft degene waar het om gaat een trip report geschreven op avp (cazuya)
Hallo iedereen!
Gisteren ben ik naar Baarle-Nassau geweest. Dit was mijn eerste dag dat ik mijn OV kon gebruiken.. dus ik wacht, waarom niet even naar belgie!
Eerst was ik naar school geweest. Ik had één uurtje les, dus ben vanuit school naar Baarle vertrokken.
Ik had alles uitgeprint hoe ik er moest komen want dit was mijn eerste keer
Eenmaal aangekomen in Baarle moest ik Loots zien te vinden. Nou dat ging niet erg goed want ik kon het nie vinden. Ik had het kaartje ondersteboven en dat had ik niet door. Maar later had ik het toch gevonden. Mijn bestelling doorgegeven en ik was weer pleitos.
Toen had ik dus bus van 16:23 gemist.. was erg jammer
Dus ik buiten wachten op de bus van 16:57. Ik zat daar in m'n eentje en toen zag ik ineens een politieauto voorbij rijden (bushalte @ dolfijn). Ik dacht er niet bij na en bleef lekker zitten.
Blijkbaar moest de politieagente nog even wat op het bureau afgeven zei ze later
Dus nu was het 16:57, ik stond op en wachtte op de bus. Maar die kwam niet op tijd. Toen zag ik ineens een politieauto naast me stoppen en dat vrouwtje stapt eruit Ik dacht, o, fuck. En ja hoor. Ze vroeg: Waar moet je heen? Ik wees naar de kant van Breda.
Toen vroeg ze: Mag ik in je tas kijken (eastpak, zo'n kleine). En meteen daarna: Heb je vuurwerk mee?
Toen dacht ik ja.. nu ben ik de ***.
Ja hoor ik deed mijn tas open en ze zag de stuff.
Ze vroeg om mijn ID kaart en vroeg meteen of ik 18 was. Ja dat was ik.
Ze vond het een goed idee om mij maar mee te nemen naar het bureau in Breda. Dus ik lekker half uur in de politieauto gezeten . Onderweg zag ik ineens een bus voor ons rijden.. Ja hoor, bus 132, Ik had me nog nooit zo ***** gevoeld op dat moment zeg!
Eenmaal aangekomen op het bureau moest ik alles afdoen, zoals ketting, riem, mobiel afgeven en mn zakken legen. Ook werd ik van top tot teen onderzocht door een politieagent met plastic handschoenen..
Daarna moest ik in een hokje zitten van 1,5 bij 2. Dit vond ik dus niet chill he !
Ik heb daar een uur gezeten. Toen kwam er een man binnen en vroeg waarom ik dit spul meehad. Ik heb eerlijk antwoord gegeven want ik wou zo snel mogelijk naar huis. Ja hoor, hoppa, deur weer dicht, en zat ik weer een half uur.
Toen haalde de vrouw me eruit (die me ook had aangehouden) en ging ze een verklaring afleggen. Daar nog een half uurtje gezeten met een lekker bakje koffie. Ik alles eerlijk geantwoord...
Over de boete is nog niks bekent, misschien krijg ik over de post een schikking? ofzo, en zo niet moet ik naar breda terug..
Dus alsjeblieft mede-freaks.. Pas op met deze shit! peace