Man aangehouden voor vervaardigen en afsteken vuurwerkbom

moontan

VWC lid
Man aangehouden voor vervaardigen en afsteken vuurwerkbom

Stiens, 26-01-2011 • De politie heeft een 47-jarige inwoner van Stiens proces-verbaal gegeven omdat hij op Oudejaarsdag op de Helling een zelfgemaakte bom had afgestoken.

De man maakte een vuurwerkbom bestaande uit een combinatie van wasbenzine en zwaar vuurwerk. Deze liet hij ontploffen. De politie kwam de man op het spoor via filmpjes op de internetsite You-tube. Na verhoor werd tegen hem proces-verbaal opgemaakt. Vervolgens mocht de man het bureau weer verlaten.

http://www.politie.nl/friesland/nieuws/manaangehoudenvoorafstekenenvervaardigenvuurwerkbom.asp

Een man van 47 zou toch beter moeten weten?..

Misschien heeft die man vroeger te veel naar the A-team gekeken :p

Mooi dat ie is opgepakt, hoop dat er eind dit jaar meer volgen en dat ze Youtube eens goed uitpluizen en al die randdebielen die het bewijs op het net hebben gezet aanhouden.

Dan voel je je kl*te.. Als ie het nooit op youtube had gezet was ie ook niet gepakt.

Ik vraag me af of je ook later gepakt kan worden door het afsteken van Illegaal vuurwerk wat je op youtube plaatst.. dus vuurwerk wat je bijvoorbeeld een jaar geleden heb afgestoken of je daar nog mee gepakt kan worden, wat ik betwijfel aangezien half youtube er vol mee staat.

Iemand..?

Dan voel je je kl*te.. Als ie het nooit op youtube had gezet was ie ook niet gepakt.

Ik vraag me af of je ook later gepakt kan worden door het afsteken van Illegaal vuurwerk wat je op youtube plaatst.. dus vuurwerk wat je bijvoorbeeld een jaar geleden heb afgestoken of je daar nog mee gepakt kan worden, wat ik betwijfel aangezien half youtube er vol mee staat.

Iemand..?

Ligt aan de situatie denk:rolleyes:
denk als je een haarlakbusje laat klappen dat niks aan handje is.
ma als je een fles propaan ofzow laat knalle in een winkelstraat denk dat je wel de sjaak bent:bonk:

Ik heb het specifiek over Illegaal vuurwerk, niet over zelfgemaakte bommen. Ik doel dus op illegaal knalvuurwerk, shells en ga zo maar door. Aangezien er menig accounts, en ook de mijne van een jaar terug, vol staat met filmjes van illegaal vuurwerk. Het vuurwerk is immers niet van mij, maar kan ik als filmer er ook strafbaar voor zijn? Bang voor een huis bezoekje ben ik niet, geen vuurwerk dus ook geen angst.

Het is zeker mogelijk dat wanneer je veel filmpjes met illigaal vuurwerk online zet, je een bezoekje aan huis gaat krijgen rond de jaarwisseling.
Ook zijn er verschillende accounts waarbij plaatsen bekend zijn waar veel van dit soort vuurwerk wordt afgestoken, de kans is dus aannemelijk dat de politie een keertje extra naast rijdt op deze plaats.
Oppakken kunnen ze je niet nav een filmpje, omdat je niet kan bewijzen dat het spul echt door jou is ontstoken of in jou bezit was.
Maar het is zeker mogelijk dat je extra in de gaten gehouden wordt door dit soort filmpjes.

Back
Bovenaan