Man aangehouden voor bestelling zwaar vuurwerk

tristen

VWC lid
EIBERGEN - De politie heeft op dinsdag een 20-jarige man uit Eibergen aangehouden. Hij bleek zeer zwaar vuurwerk te hebben besteld.

De politie kreeg een melding, dat bij een koeriersbedrijf een beschadigd pakket was aangetroffen waarin vermoedelijk zeer zwaar vuurwerk zat. De politie stelde een onderzoek in en trof naast signaalraketten ook enkele zware mortierbommen aan.

Het pakket werd in beslag genomen en de politie hield de geadresseerde aan. Hij bekende het vuurwerk te hebben besteld en tegen hem wordt proces-verbaal opgemaakt.

Bron: http://www.transport-online.nl/site/47972/man-aangehouden-voor-bestelling-zwaar-vuurwerk/

20-jarige aangehouden voor bestellen illegaal vuurwerk

20-jarige aangehouden voor bestellen illegaal vuurwerk

Dit bericht is verwijderd...

Laatst bewerkt:
Tegenwoordig worden alle berichten in de kranten, op tv en radio opgeblazen.

Jongen pleegt brandstichting met 500 liter benzine klinkt aantrekkelijker dan Jongen pleegt brandstichting.

Ze gebruiken overal deze koppen, en dit wordt zo bij het ANP aangeleverd, andere nieuwssites nemen het gewoon klakkeloos over. Doen ze al jaren, de Doodskopstrijker die gevaarlijker was dan een handgranaat. De Big Boy die een kleine brug kan opblazen.

Een shell is voor het publiek onbekend, een mortier is meteen heftiger en wordt gelinkt aan de explosieven in de oorlog. Een nitraat is niet aantrekkelijker, zet er bom achter 'nitraatbom', en meteen kijkt iedereen.

Over aantallen wordt ook al snel opgeschept, 500 nitraatbommen klinkt een stuk erger dan 25 pakjes nitraten. Een nieuwssite moet hun berichten opblazen om meer kijkers te trekken.

Pas Overheid maakt eerste stap naar Vuurwerkverbod. Inkorting vuurwerkafsteektijden. Etcetc, we hebben ze allemaal langs zien komen afgelopen week. Maar wie goed keek kon je in bijna ieder bericht opmaken, heel sneaky dat het een onderschept voorstel was. Maar het werd door RTL Nieuws overgenomen alsof het al door was waardoor al meteen 2 miljoen kijkers op het verkeerde been gezet werden. En dit met beelden waar het fout ging etc.

We zullen het moeten accepteren, maar het gebeurt niet alleen bij vuurwerk. Als jullie opletten gebeurt het in bijna ieder nieuwsbericht. En jammer genoeg bij vuurwerk niet in ons voordeel... Want dat is bijna nooit goed in het nieuws.

uh huh, en dat zijn signaal raketten en "mortier bommen" niet dacht je? want de laatste keer dat ik checkte, waren signaalraketten en "mortierbommen" (die laatste afhankelijk van hoeveelheid en type sas) nog gewoon 1.1 geclassificeerd. kijk, of je die artikelen niet zwaar (meer) vind, dat is jouw mening. maar het is wel degelijk heel zwaar spul.

uh huh, en dat zijn signaal raketten en "mortier bommen" niet dacht je? want de laatste keer dat ik checkte, waren signaalraketten en "mortierbommen" (die laatste afhankelijk van hoeveelheid en type sas) nog gewoon 1.1 geclassificeerd. kijk, of je die artikelen niet zwaar (meer) vind, dat is jouw mening. maar het is wel degelijk heel zwaar spul.

Ja, en het is bedoelt voor professionele mensen. Nu krijgen mensn de indruk dat dit voor de consument is te koop is in België etc. Professioneel vuurwerk vind ik gepaster.

Hey,

Ik zag deze forum thread over mijn vuurwerk wat was opgepakt, dus kon t ff niet laten om mensen beetje goede info te geven :)

Ik ben uit bed gelicht met handboeien om kwart over 7 omdat ik het dus besteld had, pakketje was beschadigd aangekomen bij koeriersdienst in apeldoorn en is via daar dus doorgetipt aan de politie.

Ik had wel zwaar vuurwerk besteld, geef ik ook zelf toe, maar weet uit ervaring, kinetische energie kan geen kwaad bij vuurwerk, tenzij je t in metaal hebt gesealed, Maar dat was dit niet, siershells, 3 lawinepijltjes, 1 zink 920, een 6 inch cylinder shell sier, en nog een us army flash grenade van 75 gram flash.

Ik baal er zeker van dat t in beslag is genomen, ik denk ook eerlijk gezegd dat ik stop met t illegale vuurwerk in nnederland, dan maar sparen voor reisje malta of china, of in polen nieuwjaar vieren, dan hier in nederland 400 euro vuurwerk totaal in beslag genomen te hebben en nog is een boete of taakstraf waar ik nog over moet horen.

En ik wil nog ff oplichten hoe bekrompen nederland is met de Europese wetgeving, want we kennen allemaal t CE logootje op producten, wat dus betekend dat het product europees gekeurd is en mag door heel europa, blijkbaar is dat met de poolse FP3 small waar CE ook op staat, niet zo, blijkbaar mag je als land dus zomaar ff de europese afspraken negeren en je eigen wetje maken, tenslotte waar is de eu dan nog voor?

Maarja we kunnen er niets aan doen he, hopen dat t zwaarder word hoeven we denk ik niet, want we blijven toch meer willen, en cobra 6 zijn tenslotte granaten, dus dan zijn vlinders misschien wel de kracht van een flashbang, of iets dergelijks, ze weten t tenslotte altijd wel mooi te brengen. Militaire wapens vergelijken met vuurwerk wat voor mensen als hobby is. Kunnen ze niet een gecontroleerde plek maken zoals een schietbaan, met een groot open veld, 2 kilometer doorsnee van de test plek, waar je dingen kan maken of schieten/testen, goed gekeurd, en alles geinspecteerd zodat t ook veilig is, en netjes gebeurd, er zijn tenslotte ook als ik t goed heb vuurwapen banen waar je kan schieten, en vuurwapens zijn tenslotte verboden in nederland. Laat ze is wat doen voor ons pyro's!

Greetz Skillz :)

Back
Bovenaan