Man (42) uit Waardenburg krijgt werkstraf voor illegaal vuurwerk.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
694

Een 42-jarige man uit Waardenburg is door de rechter in Arnhem veroordeeld tot een werkstraf van 150 uur wegens het bezit van illegaal vuurwerk en het bedreigen van de politie. Hij maakte schietgebaren en zei tegen de agent: ,,Ik weet waar jij woont.”

Voor de rechter vertelde de 42-jarige dat hij die avond had zitten drinken in de kroeg. Toen hij hoorde dat de politie voor zijn woning stond, rende hij naar huis. Zijn 16-jarige stiefzoon had de agenten toen al binnen gelaten. Die vonden op zolder een grote hoeveelheid illegaal knalvuurwerk en mortierbommen. De politie was de partij op het spoor gekomen door het checken van bestellingen op internet.

Op zolder
Het grootste deel zou door de stiefzoon zijn aangeschaft. Volgens de jongen had hij samen met zijn vader achter de computer gezeten om te bestellen. De 42-jarige zei echter dat hij niets wist van het vuurwerk in zijn huis.,,Ik kwam er pas achter toen de politie het vond”, zo vertelde hij de rechter. Die vond dat verhaal ongeloofwaardig. Ze benadrukte nog eens hoe gevaarlijk het is om zo’n hoeveelheid vuurwerk op de zolder van een rijtjeshuis te bewaren.,,Wat zouden de buren er van gevonden hebben?”, vroeg ze zich af.

De rechter nam het de verdachte ook kwalijk dat hij zo intimiderend tegen de politie was en hen bedreigde en beledigde. Daarom legde ze een forse werkstraf op.

https://www.bd.nl/bommelerwaard/man...gt-werkstraf-voor-illegaal-vuurwerk~ad10e41d/

veroordeeld tot een werkstraf van 150 uur wegens het bezit van illegaal vuurwerk en het bedreigen van de politie. Hij maakte schietgebaren en zei tegen de agent: ,,Ik weet waar jij woont.”[/QUOTE]

Lekker slim dit, dan mag hij met slechts 150 uur nog zijn handjes dicht knijpen...

Een aantal reacties verwijderd die totaal onnodig zijn en geen betrekking hebben op dit topic. Ontopic dus.

Back
Bovenaan