Man (24) dood nadat vuurwerk in zijn gezicht ontploft, twee aanhoudingen.

Man (24) dood nadat vuurwerk in zijn gezicht ontploft, twee aanhoudingen.

Een 24-jarige man is zaterdagavond rond 23.45 uur overleden nadat er zwaar vuurwerk in zijn gezicht ontplofte. Het ongeluk gebeurde in de Boerhaavestraat in Ridderkerk. Het slachtoffer is op straat gereanimeerd en vervolgens met spoed overgebracht naar het ziekenhuis, maar de hulp mocht niet meer baten.

Cassandra Oostrom 18-12-22, 12:51
Laatste update: 13:47

Toen de hulpdiensten arriveerden stond een 29-jarige betrokkene uit Alblasserdam nog bij het slachtoffer. Agenten hielden hem aan vanwege het afsteken van het vuurwerk. Daarnaast had hij nog twee stukken zwaar vuurwerk in bezit. Dit is in beslag genomen.

Ook heeft de politie een 62-jarige man uit Ridderkerk aangehouden, voor het belemmeren van de hulpdiensten. Later bleek dit een familielid van het slachtoffer te zijn. Beide verdachten zijn niet veel later weer heengezonden. Ze zijn nog wel verdachte.

Het is nog onduidelijk wat er precies gebeurd is. De recherche onderzoekt de zaak.

Bron: https://www.destentor.nl/binnenland...-gezicht-ontploft-twee-aanhoudingen~a1784dba/

Heel erg dit. Illegaal vuurwerk. Weer koren op de molen van de media. Mijn gedachten zijn bij de nabestaanden. Wat verschrikkelijk moet dit voor hun zijn.

Vorig jaar hier ook een c6 gevonden met halve lont. Als je er zo bang voor bent, speel er dan ook niet mee! En dat in een smalle straat hè, eind november. Mee naar huis genomen, gedompeld en weggegooid. Zelf geen zin meer te spelen met dat spul. Te veel ergernis, teveel risico voor de rest van het vuurwerk. Kappen ermee, knulletjes! Die tijd is voorbij!

Precies, er staat dat hij het gevonden heeft. Zo'n jongen weet ook dat hij iets doet wat verboden is, en zal niet snel toegeven dat hij het zelf gekocht heeft. Ik zeg niet dat hij het gekocht heeft, ik geef alleen aan dat je het nooit zeker weet met zoiets. Voor de media is het een veel mooier verhaal dat deze onschuldige jongen illegaal vuurwerk vind, en het in zijn onschuld afsteekt met alle gevolgen van dien.
De waarheid zou wel eens heel anders kunnen zijn.
Dan word de vraag, welke eikel verkoopt er zulk vuurwerk aan een negen jarige??

En sowieso, ik stel me dan de vraag, of zo'n jochie dan een aansteker bij zich heeft op die leeftijd van 9 jaar, of een aansteeklont voor cat1+aansteker dus.
Ik vind het ook maar een wazig verhaal.

Precies, er staat dat hij het gevonden heeft. Zo'n jongen weet ook dat hij iets doet wat verboden is, en zal niet snel toegeven dat hij het zelf gekocht heeft. Ik zeg niet dat hij het gekocht heeft, ik geef alleen aan dat je het nooit zeker weet met zoiets. Voor de media is het een veel mooier verhaal dat deze onschuldige jongen illegaal vuurwerk vind, en het in zijn onschuld afsteekt met alle gevolgen van dien.
De waarheid zou wel eens heel anders kunnen zijn.
Dan word de vraag, welke eikel verkoopt er zulk vuurwerk aan een negen jarige??
Voor dat kereltje maakt het weinig (meer) uit, gekocht of gevonden.
Beide gevallen zijn grof schandalig natuurlijk... van ofwel een verkoper, ofwel een debiel die een C6 laat rondslingeren. Zo'n mannetje van 9 kan je in dit geval nauwelijks iets kwalijk nemen natuurlijk, weet hij veel.

Iemand nog meer info omtrent dit voorval? Shell in het gezicht gekregen is mijn eerste ingeving als ik dit lees.

Back
Bovenaan