Maatregelen vuurwerk

ylke

VWC lid
OSS – De gemeente Oss is druk met het nemen van maatregelen tegen vuurwerkschade in Oss. Sinds het vuurwerkbeleid in 2008 veranderd is, mag er zwaarder vuurwerk worden verkocht.

Het gevolg is meer schade en hogere kosten voor de gemeente. Vooral parkeermeters en afvalbakken zijn het doelwit van vandalen. Daarom plaatst de gemeente op 750 afvalbakken deksels, krijgen parkeermeters kappen en worden ondergrondse containers dichtgemaakt.

Ook wordt er een stalen pijp geplaatst over de regelkast van een verkeerslicht op de vijversingel in Oss. Ieder jaar is deze regelkast namelijk het doelwit. Vorig jaar liep de vuurwerkschade op tot 50.000 euro.

http://www.maaslandfm.nl/index.php/nieuws/1175-maatregelen-vuurwerk.html

Ja toch, gewoon 500Grams pot van €50,- in die brievenbus! Ik denk dat er in Oss gewoon veel dealertjes met spullen uit het Oostblok zijn.

Het trieste van dit artikel is dat wij freaks het weten wat 070-pyro bedoeld en wat de oorzaak is echter de andere burgers etc die dit artikel lezen ( zo'n 95% die geen vuurwerkkenners zijn ) die zal die link niet leggen en er vanuit gaan dat het aan het zwaardere vuurwerk ligt wat in NL verkocht mag worden. Zulk soort artikelen kunnen soms nog wel eens voor een rare commotie gaan zorgen :sad:

Dit komt weer van die ondeskundige bureaucratische pennenlikkers achter hun bureautje die denken dat dit komt door het verzwaarde vuurwerk in NL.
Ik erger me gek hoe simpel die nitwits denken!!!!!

Helaas is dat de koppeling..zwaarder (sier)vuurwerk in NL dus meer vernielingen. Zwaarder vuurwerk gaat over sierspul, niet het NL knalspul, waar je nog geen deuk mee in een pakje boter krijgt. Ik durf te stellen dat 98% van de vernielingen veroorzaakt wordt door illegaal knalspul, waar het NL spul niets mee te maken heeft. Jammer, de toon gesuggereerd weer eens heel wat anders, zoals altijd.:angry:

Back
Bovenaan