Lekker stukje stemmingmakerij erbij!

zo 01 jan 2012, 10:01 | lees voor

Meer en ernstiger oogwonden door vuurwerk ROTTERDAM - Zeker 20 vuurwerkslachtoffers zijn tijdens de jaarwisseling ernstig gewond geraakt aan hun ogen. Dat heeft het Oogziekenhuis Rotterdam zondag bekendgemaakt.

Het gaat om ernstig letsel, stelt een zegsvrouw. Vier patiënten moesten meteen tijdens de nacht worden geopereerd. Elk jaar komen er in de loop van nieuwjaarsdag nog veel meer slachtoffers bij. Dat gaat vaak om mensen die in de regio gewond zijn geraakt en door artsen zijn doorverwezen naar het Oogziekenhuis.

De helft van alle slachtoffers was toeschouwer bij het afsteken van vuurwerk. De meeste letsels zijn veroorzaakt door zelf afgestoken, legaal siervuurwerk.

Tjeerd de Faber van het Oogziekenhuis Ziekenhuis, de Nederlandse autoriteit op het gebied van oogverwondingen, noemt het aantal slachtoffers „absurd. Twee jaarwisselingen in Nederland leveren evenveel beschadigde ogen op als bij alle Amerikaanse soldaten die in Irak hebben gevochten. Waarom is het in Nederland nog steeds geoorloofd om zelf vuurwerk af te steken?“

Het Oogziekenhuis behandelde vorige jaar na de jaarwisseling in totaal 37 slachtoffers

bron

Had dit stukje ook al gelezen. Ik weet niet meer wat ik moet denken van al die negatieve berichten over vuurwerk.

Ik heb mijn ogen te danken een aan "normale" bril. Omdat ik er vannacht iets met bloedvaart tegen aan kreeg, is mijn bril nu dan ook stuk. Of ik moet er een nieuw glas inzetten, of een nieuwe bril kopen.

Dus ja, Ondanks alles heb ik veel baat gehad bij een bril.

:bye:

Ja, mooi artikel dit. Vorig jaar 37, dit jaar voorlopig 20. Dus waar dat "meer en ernstiger" nou precies op gebaseerd is...

Maar laat die Faber maar weer l*llen; als ik zo om me heen zag wat er allemaal de lucht in ging gisteren zijn er genoeg mensen die niet op een vuurwerkverbod zitten te wachten. Heb er weer ("nog", eigenlijk) alle vertrouwen in dat het wel goedkomt :).

Ik heb mijn ogen te danken een aan "normale" bril. Omdat ik er vannacht iets met bloedvaart tegen aan kreeg, is mijn bril nu dan ook stuk. Of ik moet er een nieuw glas inzetten, of een nieuwe bril kopen.

Dus ja, Ondanks alles heb ik veel baat gehad bij een bril.

:bye:

ook ik heb voor het eerst dit jaar een vuurwerkbril op gehad en ook mijn zoontje was wel even wennen maar werkt perfect ook ik kreeg een stuk vuurwerk tegen mijn bril vannacht, en niks aan het handje!
gewoon verplichten zo,n bril dan zijn we van al dat gedoe van zulke gasten als die faber af.

p.s veel geluk en gezondheid in 2012 voor alle freaks.

ook ik heb voor het eerst dit jaar een vuurwerkbril op gehad en ook mijn zoontje was wel even wennen maar werkt perfect ook ik kreeg een stuk vuurwerk tegen mijn bril vannacht, en niks aan het handje!
gewoon verplichten zo,n bril dan zijn we van al dat gedoe van zulke gasten als die faber af.

p.s veel geluk en gezondheid in 2012 voor alle freaks.

ik vraag me af wat alle mensen gaan doen als ze volgend jaar niet meer mogen skieen:wink::wink:ik heb een interview gezien met een oostenrijks ziekenhuis en het hoofd daar zei:sinds jaren gebroken knieen been frakturen etc jaren en jaren de mensen leren niks het word steeds erger IK SNAP NIET Dat DE MENSEN MOGEN BLIJVEN SKIEEN de ene na de andere GIPSVLUCHT sturen wij naar holland:wink::wink:.skieen zou verboden moeten worden:wink::wink:.DE OOSTENRIJKSE FABER IS VOOR EEN SKIEVERBOD:bye::bye::bye:

Zie ook andere topic:

Hoeveel doden en gewonden vallen er door situaties waarbij alcohol in het spel is.....ook maar verbieden dan? Of door situaties waarbij een brommer/scooter/motor/auto of fiets in het spel is....ook maar verbieden dan?

En dan die vergelijking met irak, walgelijk...hoeveel doden zijn daar gevallen? Echt misplaatst zo'n vergelijking, bah....

Op mijn werk zijn veiligheids middelen gebruiken verplicht en worden door de werk gever beschikbaar gesteld.
Ik ben van mening dat als importeurs en dealers hun vuurwerk willen blijven verkopen dat zij hier zelf iets mee moeten doen en niet wachten op de overheid.
Ze zetten 65 miljoen om en hebben denk ik een winst van 10% tot 20%, stel 1% beschikbaar voor bv veiligheids brillen of verhoog de prijs per pot met 50 euro cent en geef iedere koper veiligheids brillen bij zijn vuurwerk.

Dus vuurwerk branche, neem aub jullie verantwoording en wacht hier niet mee tot het te laat is.

Ach, over een paar weken zijn dit soort berichten en discussies weer de wereld uit en zijn we het allemaal vergeten.
Oogletsel is er altijd al geweest, je kan de nare pech maar hebben, of die vaak gewaarschuwde stunter maar zijn. Morgen weer iemand met oogletsel door een ongeluk op het werk, dat gebeurd immers ook.

Back
Bovenaan