Leidens Ontzet 4 oktober 2010

moontan

VWC lid
4 oktober 2010 , Vuurwerk te Leiden ontzet.

Plaats: Leiden
Provincie : Zuid Holland
Wie : Azuma fireworks
Wat : consumenten en prof candels
Waar : Ankerpark, zijlsingel
Tijd : omstreeks 23.30 uur

Maandag 23:30 - 24:00 - Vuurwerk

Lokatie: Ankerpark / Zijlsingel
Romeinse kaarsen, spuitende fonteinen, opgeblazen bliksembommen, pijlen, trollen, matten en driedubbele schuimers. Dit is slechts een handvol vuurwerk dat de Leidenaars en de van heinde en verre toegestroomde feestgangers tot besluit van de viering van Leidens Ontzet 2010 kunnen verwachten.

Knalgoed en Kleurenpracht zou de eenvoudige en daardoor zo treffende titel kunnen zijn van hetgeen in de aanloop naar het middernachtelijke uur te zien, te horen en te genieten is.
De meestervuurwerkmakers weten dat zij voor een spektaculair besluit van een van de mooiste feesten van het land moeten zorgen. Deze uitdaging gaan zij ook dit jaar weer voluit aan.
Kleurenpracht aan het Ankerpark.
De talloze toeschouwers, samengedromd langs de Zijlsingel en op de brug bij de Zijlpoort, zullen ook nu weer versteld staan van de rijkdom aan verscheidenheid van vuurwerk, samengebald in een schitterend arrangement.

http://www.3october.nl/

ik ben er de hele dag bij.
hopen dat het niet zo'n regenachtige dag word als afgelopen jaar.
maar van mij mag het vuurwerk best wel 2 uurtjes vroeger,
ben ik tenminste nog op een redelijke tijd thuis.

Net terug van Bob1 en de laaste details voor de show doorgenomen.
Aat had al het voorbereidende werk gedaan qua effecten en kleuren nu was het de puntjes op de i zetten.
Het zal een combinatie vuurwerk worden van consumenten vuurwerk, pse effecten, candels en mines enz.
We gaan ook weer proberen een kleine verrassing in te bouwen in de show waar wij op dit ogenblik niet te veel over kwijt willen:rolleyes::rolleyes::rolleyes:.
We doen ons best om er voor jullie weer een spectaculaire show van te maken.
Nu nog hopen op redelijk weer................

Zaterdag tijdens de opening op 15.47 uur....
14.00 uur wind SSW 5 m/s neerslagkans 20% en <0.1 mm.
17.00 uur wind S 4 m/s neerslagkans 20% en 0.0 mm.

Maandag tijden het hoofd evenement...........
11.00 uur wind SSO 5 m/s neerslagkans 20% en < 0.1 mm.
14.00 uur wind S 5 m/s neerslagkans 20% en < 0.1 mm.
17.00 uur wind S 5 m/s neerslagkans 20% en < 0.1 mm.
23.00 uur wind S 3 m/s neerslagkans 15 % en < 0.1 mm.

(bron Weather Pro Meteo Group )

Black Suprise (nieuw 2010)
De Black Surprise zal samen met nog ongeveer 10 andere nieuwe producten van Wolff, in de show van a.s. maandag in Leiden live te zien zijn.

Ik ben benieuwd dan als het maar niet weer zo'n drama als vorig jaar wordt. Voor de rest laten wij ons Leidenaren weer verassen :)

Zo de wekker is weer gegaan. We maken ons op voor de show van vanavond. Zo te zien zit het weer mee dus kunnen we er tegen aan. Ik hoop dat jullie de show wat vinden vanavond.

Zo de wekker is weer gegaan. We maken ons op voor de show van vanavond. Zo te zien zit het weer mee dus kunnen we er tegen aan. Ik hoop dat jullie de show wat vinden vanavond.

Veel sucses ermee :D , hopelijk kan ik vervoer vinden vanavond dan ben ik dr ook bij :)

Het kwam allemaal beter uit de verf dan vorig jaar. Schitterend vuurwerk met diverse effecten met name de hummer vond ik erg goed. Ik wordt daar altijd zo heet van, Weet niet hoe het komt. :) Prachtige palmtree, brocades en wat zag ik allemaal nog meer voorbij komen. Schitterende knallen zeker de finale was voor Nederlandse begrippen gewoon heel erg goed te noemen. Of eigenlijk internationaal wel want zoveel buitenlandse kermisvuurwerkshows hebben niet zo'n finale. Ik ben gek op crackling maar misschien was deze show toch een beetje teveel crackling? Maar verder top al schoot hier en daar toch wat de verkeerde kant op. Ik heb zo'n idee hoe "veiliger" ze het willen maken hoe meer vuurwerk de verkeerde kant op gaat omdat het kwalikatief gewoon minder wordt. Wij konden namelijk shells koppen. Verder leek het wat chaotisch maar daarom misschien ook wel weer verassend. Maar buiten dat heel goed en een stuk beter dan vorig jaar maar nu zit het weer natuurlijk ook mee maar ik zag dat er electrisch geschoten werd schilt ook een hap gedoe

Een vraag: Wat waren de grondknallers in de finale want die zijn wel leuk voor met oudjaar te hebben in de straat! :D

Ik wil als eerste Dieter en consorten complimenteren met de uitstekende show die zij het zeer in grote getallen aanwezige publiek hebben voor geschoteld. Ik heb me staan verbazen wat ik allemaal omhoog heb zien gaan !!

Wij ( Stefan en ik ) kwamen ruim van te voren aan op deze locatie en het viel ons toen al op dat het al best wel druk was en dat een ruim uur voor aanvang en dat beloofde in ieder geval veel goeds, toch ?
Na even op verschillende locaties de statiefen te hebben neergezet, eerst midden op de brug, daarna ergens tussen de bosjes en uiteindelijk na een brutale vraag van mij aan enkele organisatoren stonden we uiteindelijk uitgestald op een van de beste plekken, namelijk de peilers van de sluis bij het sluis wachtershuisje :D
Vanaf daar nog naar Dieter aan de overkant gebruld, maar helaas was het te donker om iets te zien, maar het werd in elk geval wel gehoord aan het seinen van de zaklampen te zien :).

Na alles te hebben klaargezet en nog even te hebben gekletst in de microfoon van de plaatselijke radio omroep waarin wij VWC toch flink hebben gepromoot was de tijd gekomen dat de show zou beginnen, deze begon even na 23.30, maar dit late tijdstip was zeker achteraf de moeite waard geweest hier heen te gaan. Wat al werd gezegd is dat ook ik elk effect wel zo'n beetje voorbij heb zien komen, nog even aangevuld met falling leaves en wat op mij de meeste indruk heeft gemaakt, de kracht explosies van vele bizarre mines er tussen door, man o man wat een genot was dat, de hele omgeving werd bijna verblind !
Maar ook de lucht werd flink verlicht door wat er allemaal omhoog werd geschoten, al met al een zeer mooie show en wij zijn dan ook met een zeer bevredigend gevoel naar huis gereden.

@Xtremerides.nl : ik heb nauwelijks vuurwerk de verkeerde kant op zien gaan en wat betreft shells kopen kan ik je mening totaal niet delen :bonk:

Zoals sommige misschien wel van me weten ben ik niet zo van de consumentenshowtjes.. voor mij heeft zo een show vaak kop noch kont. En wordt het voor mij al snel een grote chaotische bende van verschillende soorten boeketten waar totaal geen draad of scenario aan vast zit.

Dit wat ik vanavond te zien heb gekregen heeft het tegendeel bewezen dat het dus wel anders kan. Dit was een mooie show die thematisch geschoten was. En wat afgewisseld werd met mooie professionele mines en singleshots. Als letterlijke klap op de vuurpijl ramde men er nog even een paar grond knallers er tegen aan die de grond op de dijk waar wij op stonden deed schudden.

Ook heb ik een aantal mooie nieuwe producten van Wolff voorbij mogen zien komen. Het was kortom een knap staaltje werk dat Azuma heeft weten weg te zetten deze avond! Het was voor mij ook lang geleden dat ik Vinnie zo uit zn plaat hoorden gaan in de finale van de show! :D

Ik heb de show natuurlijk gefilmd, en deze staat inmiddels online in 2 smaken:

HD WMV: *Klik* voor download

HD Youtube:

part 1
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Part 2
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Veel kijk plezier :)

Laatst bewerkt:
Lag ik lekker in me bed gisteravond naar voetbal insite te kijken :) , gaat er opeens een telefoon, Heey ga je mee ?. Zo gezegd zo gedaan. Ik me spullen gepakt en richting torr gegaan.

Eenmaal op locatie aangekomen stonden we in eerste instantie niet zo goed. Maar gelukkig na wat zoeken en rond vragen van torr hadden we uiteindelijk toch een mooie plek, zonder teveel andere mensen om ons heen :D

Spulletjes neer gezet, en maar lekker wachten. En oww wat was die show het wachten waard ! , ik heb echt enorm genoten van de show. Lekker snel geschoten, vuurwerk wat lekker alle kanten opging qua richting. Mooie single-shots of hoe je het ook moet noemen, alles ging tegelijk de lucht in , ik kon het niet eens meer bij houden, wist gewoon niet meer waar ik moest kijken ! ow ow ow wat een show !
En dan die finale wat een dikke klappen waren dat zeg !
Volgend jaar zeker weer aanwezig :D

Echt top gedaan Dieter !

Tevens zijn we, ik en torr nog geïnterviewd door de plaatselijke stads radio :D We hebben toen het magische woord verspreid over de radio :p :D
8.gif

9.gif

Gr stefan

Foto`s en film kom z.s.m online. :)

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan