Leiden overweegt vuurwerkluwe parken

LEIDEN - De gemeenteraad van Leiden overweegt om vuurwerk in parken voortaan te verbieden, een voorstel van de Partij voor de Dieren.

De meningen zijn verdeeld, maar er lijkt steun te ontstaan. Niet alleen ter verhindering van dierenmishandeling - de PvdD wijst op opgeblazen eenden - maar ook omdat vuurwerk opruimen in parken meer kost dan op straat.

Burgemeester Henri Lenferink waarschuwt wel dat zo'n verbod vooral een signaalfunctie zal hebben. In de vuurwerktijd heeft de politie wel wat beters te doen dan erop toe te zien dat het wordt nageleefd.

Bron

Smerig trucje om stap voor stap een verbod door te drukken: 1. verbieden in parken 2. verrek; meer overlast in de straat 3. dan maar nergens meer. Ik loop altijd juist door de parken om de straat wat rust te geven :p en die eenden kijken niet op of om, moet je ook niet te dichtbij gooien natuurlijk :wink:

Een park is júist de aangewezen plek om te stoken; minder overlast in de straten, en de puin die niet op veegbaar oppervlak ligt...'t is enkel papier hè; dus vergaat de grond in of wordt met het groenonderhoud weer bij mekaar geschraapt met de bladeren.

Ophef om niks, smerig trucje van likmevessie. Geen hond die daar intrapt.

Nou Richardus ik stook liever thuis voor de deur dan in een park. Anders moet je met al je spullen gaan slepen. Lijkt me niet ideaal. Ik vind het eigenlijk wel een interessante suggestie. Met die bungalowparken werkt het ook. Zo biedt je de mensen die er niet van houden een alternatief en snoer je ze de mond. Je ziet, het is maar net hoe je het uitlegt... :wink:

Gaan ze dan ook het barbecueën verbieden in de parken? Ik ken zat voorbeelden van parken in omgeving van Amsterdam waar je na een zomerse avond het gras bijna niet eens meer kunt zien door alle rotzooi die er blijft liggen...

Back
Bovenaan