Leiden ontzet 3-okt-2009

Jawe en ik wouden ook gaan, maar na het lezen van de berichten dat deze show misschien door zou gaan en dat het in het midden van het land ook goed waaide, zijn we toch maar thuis gebleven.

Wel jammer dat de show is afgebroken, maar misschien ook wel terecht want als er meer vuurwerk in het publiek waait, daarvan wordt niemand blij van.

En ik hoop, dat ik er volgend jaar wel bij ben.
Maar dat gaat wel lukken.

Als het de hele dag stormt,Dan is de kans groot dat het sávonds ook stormt, Denk dat hij dat bedoelt

Als ondernemer moet je dat risico nemen, niet geschoten is altijd mis.
Daar bedoel ik mee , als je het risico niet neemt , door niet te bouwen, krijg je je geld niet !!
80% van alle stormen worden snacht en of sávonds een stuk minder.
omdat het rond 11 uur een grens geval was tussen windkracht 4 en 5
(met windkracht 4 mag je wel schieten en bij windkracht 5 niet !)is er in overleg met de provincie besloten om het toch door te laten gaan.
met bepaalde afspraken uiteraard.

De windgoden zaten ons niet echt mee maar het belangrijkste was dat het droog bleef op een klein spatje dan.
Ik moet je wel zeggen dat ik blij was dat Maassluis niet doorging en het team van daar ons kon blijven helpen.
De wind maakte het werken niet makkelijker en de mannen van de provicie ook niet.
Als het aan hun had gelegen we praten nu over 22.45 uur had het niet door gegeaan.
Zij vroegen constant het weer op in de Bilt en die zijden 10 mtr/sec en hoger, ja wat nou.
De wind ging in vlagen liggen en wij vonden dat je dar gebruik van moest maken.
Na lang wikken en wegen met de mannen van de provicie werd afgesproken dat we toch gingen afsteken en als hun vonden dat de grens berijkt werd het vuurwerk gestaakt.
Ben je lekker de show gestart komt er ineens een bootje de veiligheidscircel binnen varen waarop wij direct van de provincie moesten staken.
Overigens vond ik persoonlijk dat de mensen die op de steigers zaten dichter bij zaten als waar het bootje ging liggen............................
Ja en dan 2 rare momenten ( details doen er niet toe ) dat wij vinden dat we moeten staken met de show.
Ik ben blij met de reacties die er nu al zijn en kan alleen maar zeggen dat de mensen er hard aan hebben gewerkt om deze show neer te zetten.
Alle bouwers bedankt namens het Azuma team, Aat, Bob en Dieter en team Maassluis Jaco, Peter H. en Andy dat jullie ook lekker gezellig hebben meegeholpen..........
Wij hopen volgend jaar jullie kunnen te laten zien wat echt de bedoeling was.

Hier mijn film van Leiden geschoten vanaf de begraafplaats boven de zijlspoorbrug.
de eerste paar minuten heb ik niet gefilmt door de hevige regenval, daarna ben ik gaan filmen. dus het is geen compleet beeld van wat er geschoten is.
beter iets dan niets.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Laatst bewerkt:
Wat een flauwekul. Er liggen 2 politieboten, aan iedere zijden liggen lijnen over het water heen. Daar vaar je niet zo over heen. En als het wel zo was. Er zijn 2 politieboten dan wordt je meteen opgepakt. Dan hoef je toch niet voor duizende bezoekers en show af te lassen?

"Je weet totaal niet waar je over praat. Ten eerste is de show niet afgelast , maar zelf stop gezet door Azuma !!!
Dat jij zelf de show niet had gestart is onzin , Want jij kan net als ik niet is de toekomst kijken , wat er allemaal gaat gebeuren.
Bij de eerste "pauze" kwam er een mongool met een bootje de veiligheidszone binnen varen, en de show moest van de provincie direkt gestopt worden!!"

Maar zelf stop gezet door Azuma!! nog geen 2 zinnen later moest de show moest van de provincie direkt gestopt worden!!

Wat is het nu?

Maargoed als jullie gelijk hebben: Dan is diegene opgepakt en kunnen jullie daar de schade op verhalen. Jullie hebben niets verdiend want lijkt mij niet dat de 3 October vereeniging niet betaald voor vuurwerk wat niet is afgeschoten. Maar Amzuma deed het dit jaar toch voor het eerst?

Hoe je het wend of keert: Het was het slechtste vuurwerk ooit voor Leiden. En maakt niet uit wiens schuld het was

@ extremerides.
Je moet het bovengeschreven nog eens duidelijk lezen !!

De show is niet afgelast door de boot die in de gevarenzone kwam varen, Maar de show was hierdoor tijdelijk stil gelegt !!!

en wat je voor de rest allemaal schrijft.
schade verhalen op degene die op is gepakt.
3 okt vereniging niet betalen !
slechtste vuurwerk ooit. bla bla bla
en dan nog die vraagteken bij azuma voor het eerst !!!

kweet niet wat jij gedronken of gerookt heb. maar je schrijft pure onzin. en je weet totaal niet waar je over schrijft. ik raad je aan om het bovenstaande vanmiddag nog eens na te lezen , zodra de alcohol is uitgewerkt !!

Wat een gezeur over het vuurwerk,wat ook de reden is van deze show wie "mislukt"is..
De weergoden hebben we niet in de hand in Nederland.
Deze show geeft ook aan dat de veiligheidsafstanden in nederland er niet voor niets zijn,bij een beetje wind kunnen bepaalde effecten verder komen dan de bedoeling.

Het vuurwerkbedrijf heeft altijd zelf de verantwoording over het wel/of niet doorgaan van het vuurwerk,je hebt te maken met je voorschriften van je ontbrandingstoestemming,daar staat in bij windkracht 5 of meer mag er géén vuurwerk meer worden ontstoken,deze beslissing moet het vuurwerkbedrijf dan maken,en niet de provincie,die kan/mag alleen beoordelen of het bedrijf zich aan de voorschriften houdt.

des ondanks was het een leuk showtje,wat niet geheel uit de verf is gekomen......

zoals ik op FPM ook al gepost had meneer xtremerides, iedereen kan simpel 24 minuten cakes de lucht injagen, dat doet bijna elke freak met oud en nieuw !

Wat azuma probeerde was bijzonder, zink bombettes, single shots, candles en 4 inch mines !
en die candles/mines stonden niet verkeerd gericht maar er is iets mis gegaan tijdens het schieten ( er zat ook waanzinnig veel kracht achter die dingen ).
helaas blijft het weer, vuurwerk en debielen met een bootje onvoorspelbaar.

Laatst bewerkt door een moderator:
@ Pyroplop (iedereen kan de lucht volblazen):sad:

Hiermee doe je schietbedrijven die in het verleden Leiden ontzet hebben geschoten te kort.
Beetje jammer.
Iedereen heeft zijn persoonlijk favorieten en dat mag.

Lijkt mij overbodig te vermelden dat Leiden vele jaren hiervoor altijd werd geschoten door Wagenvoort en dat er geen einde aan de samenwerking is gekomen omdat de klant of het publiek ontevreden was.

Probeer voor de gein eens opbouwende kritiek te geven.
Iedereen schiet goede en minder goede shows, zo werkt het nou eenmaal.
Overigens is het altijd jammer voor iedere pyrotechnicus dat bepaalde beoogde effecten (ookal zijn die van de concullega) niet tot uiting komen.

Mijn idee: Volgende keer beter!!! (Azuma of welk schietbedrijf dan ook).

groet,

San quinton

Laatst bewerkt:
Gaat weer lekker hier. Heb talloze berichten verwijderd en geedit. Ga aub als volwassenen met elkaar om. Dat de show is afgelast/stil gelegt om welke reden dan ook betekent nog niet dat je mensen kunt gaan uitmaken voor weet ik veel wat. BACK ONTOPIC!!!

Drukte bij het nieuwe openingsevenement op de Garenmarkt, enthousiasme over de optocht en tussen de 1200 en 1300 nieuwe leden maken dat bestuurslid Frans Schohaus van de 3 October Vereeniging zijn mening over de feestelijkheden van het afgelopen weekeinde in één woord kan samenvatten. ,,Fantastisch.''

Goed, er waren wat kleine onregelmatigheden. Op de Breestraat viel in de optocht een paard flauw van de schrik, toen bij een café in de buurt opeens de rookmachine werd aangezet. Maar paard en ruiter konden na een tijdje ongedeerd hun weg vervolgen. En het vuurwerk bij de Zijlpoort waarmee 3 oktober traditioneel wordt afgesloten, moest even worden stilgelegd omdat een vuurpijl door de harde wind niet het luchtruim koos, maar over het water richting publiek vloog. Maar ook dat evenement kon met een kleine vertraging gewoon worden afgemaakt.

,,Het was vanwege de harde wind tot het laatst onzeker of het vuurwerk wel kon doorgaan'', vertelt Schohaus. ,,Maar uiteindelijk gaf de provincie-ambtenaar die daarin het laatste woord heeft toestemming.'' Op de kermis konden alle attracties blijven draaien, omdat de wind nooit aanzwol tot boven kracht 7.

De optocht met het thema 'American Dream' was 'de mooiste die we ooit gehad hebben', zegt Schohaus. ,,Ten minste, dat hoorde ik van de mensen om me heen. En afgezien van dat flauwgevallen paard en een auto die stuk ging waren er volgens mij geen incidenten.''

Bij het optreden van zanger Gordon op de Garenmarkt was het zo druk, dat op een gegeven moment werd besloten voor de veiligheid van het publiek een aantal hekken rond het plein maar weg te halen. Bijna alle evenementen op het plein trokken veel publiek. ,,Dat vinden wij natuurlijk prachtig.

Back
Bovenaan