Lawinepijlen en nitraatbommen in beslag genomen in Schoonebeek

ImmSamuel

VWC lid
SCHOONEBEEK - In Schoonebeek is gisteren een partij illegaal vuurwerk in beslag genomen. Een vuurwerkteam van de politie kwam de partij op het spoor na klachten over vuurwerkoverlast in de buurt.
Het gaat volgens de politie vooral om de zogenoemde 'Big Five' op het gebied van illegaal vuurwerk. Daaronder vallen onder meer lawinepijlen, mortierbommen en 'flowerbeds'. Daarnaast zijn in Coevorden tientallen pakjes nitraatbommen in beslag genomen.

De eigenaren zijn als verdachte gehoord.

Onlangs werd ook in Zuidwest-Drenthe al een partij illegaal vuurwerk in beslag genomen.

Bron: http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/115820/Lawinepijlen-en-nitraatbommen-in-beslag-genomen-in-Schoonebeek

Zit een fotootje in het artikel.

Ik vraag mij af hoeveel er nog worden gepakt wanneer men zich gewoon rustig houdt tot aan O&N. Dat ze gepakt worden omdat ze veel eerder afsteken zijn ze zelf schuld en heb ik ook geen pardon voor. Vooral wanneer het om lawinepijlen en Cobra's e.d. gaat.

In het ene land noemen ze een harder rotje een "BOM", in dat andere land waar ze te koop zijn lachen ze je ( je = degene die flashknallers een bom noemen) uit en vinden ze je dom. :D

De media is nu helemaal doorgedraaid. Gaat echt nergens meer over. Lijkt me gewoon een standaard bomba bestelling

De ironie is dat je, afgaande op de benaming, elke legale pot een "bompakket" kunt noemen (want circa 2 gram flash per buisje) en elke legale vuurpijl een "kruisraket" kunt noemen. De meeste nitraatklappers (thunder crackers heten ze volgensmij officieel toch?) hebben rond de 2 tot 5 gram flash aan boord.

Belachelijk dat het zo wordt aangedikt in de media...

Klopt, maar net zoals je strijkers "piraten" noemt heten flash bangers als "nitraten" Thundercrackers. Zoiets volgensmij :)

Back
Bovenaan