Lagere straf voor vuurwerkgooiers

jappy-b

VWC lid
De groep mannen die tijdens de jaarwisseling in De Bilt vuurwerk naar hulpverleners gooiden, krijgen een veel lagere straf dan was geëist. Dat schrijft RTV Utrecht.

De hoofdverdachte kreeg 240 uur werkstraf opgelegd terwijl het Openbaar Ministerie hem tien maanden de cel in wilde sturen, waarvan de helft voorwaardelijk.

De andere drie verdachten van het geweld tegen de hulpverleners hebben ook een werkstraf gekregen, wat volgens de eis was.

Tijdens de jaarwisseling in De Bilt moest de brandweer meerdere keren op het Burgemeester van Heemstrakwartier langskomen om een vreugdevuur te blussen. De laatste paar keren moest de politie de brandweer daarbij beschermen omdat ze bekogeld werden met vuurwerk, bierflesjes en steen

bron

De groep mannen die tijdens de jaarwisseling in De Bilt vuurwerk naar hulpverleners gooiden, krijgen een veel lagere straf dan was geëist. Dat schrijft RTV Utrecht.

De hoofdverdachte kreeg 240 uur werkstraf opgelegd terwijl het Openbaar Ministerie hem tien maanden de cel in wilde sturen, waarvan de helft voorwaardelijk.

De andere drie verdachten van het geweld tegen de hulpverleners hebben ook een werkstraf gekregen, wat volgens de eis was.

Tijdens de jaarwisseling in De Bilt moest de brandweer meerdere keren op het Burgemeester van Heemstrakwartier langskomen om een vreugdevuur te blussen. De laatste paar keren moest de politie de brandweer daarbij beschermen omdat ze bekogeld werden met vuurwerk, bierflesjes en steen

bron

dat krijg je nou in dit land met zijn knuffelpolitiek echt een slechte zaak,hiermee word een signaal afgegeven van doe maar wat je wil tegen hulpverleners als je gepakt word krijg je een bos bloemen en een zoen toe:bye::bye:

Wat een raar land..
iemand die (101kg illegaal) vuurwerk in huis heeft op de 31e krijgt 12 maanden cel..
Hij had het in huis met oudjaar.. en om dat het illegaal was mocht het niet.

Marr iemand die moet willig hulpverleners bemoeilijkt door vuurwerk er na toe te gooien komt weg met een werk straf:bonk:
Wat een Graf land is NL zeg..

Vandalisme en geweld plegin (met betrekking tot vuurwerk) moeten ze hard aan pakken.
Maar inplaats daar van pakken ze liever wat liefhebbertjes die een leuk oudjaar willen/wilden hebben.

tsja wat loop ik me weer druk te maken..
het zal denk ik tog nooit veranderen.

Je bent niet goed als je vuurwerk gooit naar hulpverleners. Natuurlijk ligt de straf ook aan de rechter. Maar hoe straffen gegeven worden ... het slaat helemaal nergens op en ik sluit me aan bij 3xh !

Laat die hulpverleners en spullen nou eens met rust achterlijke debielen dat ze zijn. Als ik het ooit zie zal ik ze eens een lesje leren met mijn eigen wet , de 2gebalde vuisten.

Zelfde als die gekken die auto's van duisters in de brand steken omdat nederland een belachelijke wedstrijd heeft gespeeld. Steek je eigen auto maar in de fik !

Back
Bovenaan