Laatste dag van de Valenciaanse Fallas

moontan

VWC lid
Laatste dag van de Valenciaanse Fallas

Valencia viert de laatste dag van de Fallas. Deze dag valt altijd samen met de dag van de Heilige San José. Meer dan een miljoen mensen zijn op de viering van 'La Crema' in de stad afgekomen. Om middernacht zal de laatste pop in brand worden gestoken met daarop sluitend de grootste vuurwerkshow tijdens de Fallasfeesten.
Er worden zo´n 700 poppen van hout en papier-maché gemaakt die een karikatuur van bekende figuren of een parodie op actuele gebeurtenissen zijn. Zo zien we dit jaar Berlusconi met zijn 'vrouwen' en Barack Obama als 'SuperBarack'.

Tijdens de Fallas staat Valencia letterlijk in brand met vreugdevuren, vuurwerk en explosies. Hartstochtelijke feesten, parades, wedstrijden en muziekconcerten in iedere prachtige verlichte wijk, kondigen de lente aan.

Het oorverdovende lawaai en de vele Fallasfestiviteiten houden aan tot en met de officiële feestdag ter ere van de heilige San José, 19 maart.

Op deze avond en nacht worden de poppen in brand gestoken. Op vele locaties in de stad, met de mooiste op het Plaza Ayuntamiento, worden de meest prachtige creaties tot as gereduceerd. Dit alles gaat gepaard met een spectaculair vuurwerkfestijn.

Las Fallas betekent letterlijk 'De Vuren' en is oorspronkelijk een heidens ritueel uit de middeleeuwen om het kwaad uit te branden. Tegenwoordig zijn de Fallas en de diverse andere vuurfeesten in de omgeving als een Christelijke festiviteit geclaimd door de Katholieke kerk en gerelateerd aan de viering van een heilige.

http://spaansnieuws.com/nieuws_artikel_5345.php

je gaat me toch niet vertellen dat je hier ook was he fred ???

Helaas was ik er niet bij dit jaar. Ik kreeg geen toestemming van mijn eigen minister van Financiën. De trip naar China heeft veel geld gekost en een reis naar Valencia Fallas is ook niet goedkoop
Maar in 2011 ben ik er weer bij.!!! 100% zeker

Back
Bovenaan