Kosten schade door vuurwerk dit jaar ruim verdubbeld

Torrr

VWC lid
06/05/2010 Tijd: 15:20 Auteur: Erik Eggens

BREDA – De kosten voor herstel van schade door vuurwerk tijdens de jaarwisseling is dit jaar meer dan verdubbeld ten opzichte van vorig jaar. Toen bedroeg de schadepost 50-duizend euro, dit jaar maar liefst 105-duizend euro.

De preventieve maatregelen die de gemeente heeft genomen om vernielingen te voorkomen hebben niet kunnen voorkomen dat weer een groot aantal afvalbakken het moest ontgelden. Maar liefst 125 bakken werden helemaal vernield.

De gemeente ziet door die preventieve maatregelen ook een verschuiving van vernielingen. Niet alleen speeltoestellen vormden een populair slachtoffer, ook hekwerken, kunstgrasvelden en straatmeubilair werden dit jaar massaal vernield.

Op een wat kleinere schaal sneuvelden verkeersborden en deksels van rioolputten. De gemeente moet op zoek naar een niet gedekt bedrag van 42-duizend euro.

Dit jaar dus meer controleren op straat en de 1e de beste die ook maar enigzins rottigheid uithaald de teaser gun erop loslaten en 5 minuten laten breakdancen,Dan leren ze het wel af.Stelletje kl**tviolen leren het toch nooit af:angry:

Let wel: dit betreft slechts de gemeente Breda. Landelijk gezien was er een geringe afname van schade door vuurwerk tijdens de jaarwisseling. Dit werd al eerder gepubliceerd (februari). Breda loopt dus een beetje uit de pas met de rest van Nederland.

Cameo

Let wel: dit betreft slechts de gemeente Breda. Landelijk gezien was er een geringe afname van schade door vuurwerk tijdens de jaarwisseling. Dit werd al eerder gepubliceerd (februari). Breda loopt dus een beetje uit de pas met de rest van Nederland.

Cameo

goed dat je dat er even bij zegt .
want ik dacht al van hoe kan dat nou de schade cijfers waren toch gedaald ?

maar goed het is wel schrikken als je leest van wat er allemaal vernielt is .
:sad:

Cameo

Met alle respect, maar een beetje aandachtig lezer had dat uit de text gehaald :rolleyes:

Ik onderschat de andere lezers ook niet hoor, Torr. Maar niemand is gebaat bij een scheve voorstelling van zaken. Daarom toch maar even gewezen op het lokale karakter van het nieuwsbericht :bye:

Ik onderschat de andere lezers ook niet hoor, Torr. Maar niemand is gebaat bij een scheve voorstelling van zaken. Daarom toch maar even gewezen op het lokale karakter van het nieuwsbericht :bye:

Je hebt helemaal gelijk, en echt duidelijk stond het er ook niet. Ik had het misschien ook meteen in de beginpost moeten vermelden. Thnx anyway :)

Back
Bovenaan