Kort geding om oudejaarsfeest Museumplein

kwintos

VWC lid
AMSTERDAM - Het Bewonersoverleg Concertgebouwbuurt in Amsterdam heeft een kort geding aangespannen om het Staatsloterij Oud & Nieuwfeest op het Museumplein te laten verbieden. De buurtbewoners vragen de rechter woensdag om de vergunning te schorsen.

Het Bewonersoverleg is niet blij met het aantal evenementen dat er plaatsvindt en de bijbehorende overlast. Dat liet voorzitter Riemer Knoop maandag weten. De buurt heeft last van geluidsoverlast en zwerfafval, maar maakt zich ook zorgen dat drank en vuurwerk in de omliggende straten terechtkomen. „Deze worden namelijk niet toegestaan op het Museumplein”, aldus Knoop.

Eerder dit jaar tekenden onder meer de Concertgebouwbuurt en Johannes Vermeerbuurt bezwaar aan bij de gemeente. Riemer Knoop sluit niet uit dat de Johannes Vermeerbuurt ook naar de rechter stapt. Deze zal volgens hem uiterlijk 31 december uitspraak doen.

Dit is nou een typisch voorbeeld van de vergrijzing in nederland. Oude mensen kunnen niks meer hebben. En willen alles maar verbieden. Mensen gunnen elkaar helemaal niks meer. Verschrikkelijk

Dit is nou een typisch voorbeeld van de vergrijzing in nederland. Oude mensen kunnen niks meer hebben. En willen alles maar verbieden. Mensen gunnen elkaar helemaal niks meer. Verschrikkelijk

Als mensen hun rotzooi niet normaal kunnen opruimen en voor overlast zorgen kan ik het best begrijpen. Ze gunnen het iedereen wel mits ze zich gedragen. Na 0:00 zuipt iedereen zich zo hard klem dat het merendeel nog tot de volgende middag slaat te schreeuwen en zingen en in de tuinen van deze mensen staat wild te plassen.

Als mensen hun rotzooi niet normaal kunnen opruimen en voor overlast zorgen kan ik het best begrijpen. Ze gunnen het iedereen wel mits ze zich gedragen. Na 0:00 zuipt iedereen zich zo hard klem dat het merendeel nog tot de volgende middag slaat te schreeuwen en zingen en in de tuinen van deze mensen staat wild te plassen.

Daar gaat het mij helemaal niet om. Het gaat er mij om dat mensen tegenwoordig alles maar willen verbieden wat plezier met zich meebrengt.
Enkele voorbeelden

- grote feesten
- kermissen
- vuurwerk shows
- outdoor partys

Je weet als je vlak bij het museumplein in Amsterdam gaat wonen. Er zulke dingen georganiseerd gaan worden. Als mensen een ander nou ook is wat zou gunnen. En iedereen is een beetje meer naar zichzelf gaat kijken ipv een ander, dan zou de wereld er een stuk beter uit gaan zien

Maar nee als het maar een beetje lawaai met zich mee gaat brengen hangen ze gelijk aan de telefoon.
Vooral oudere mensen vergeten hun eigen tijd van vroeger. Alles van vroeger is goed. En de jeugd van tegenwoordig mag niks meer. Maar wat ze vroeger zelf allemaal uitgevreten hebben zijn ze dan in een keer vergeten. En dat is hetgeen waar ik nou niet tegen kan.

een beetje een dubbele gedachte hierbij.

vroeger verwachtten die mensen ook dat hun wel een feestje gegund werd en ook toen had je zeikerts. nu lopen ze zelf te zeiken.

anderzijds, er worden daar wel vaker feestjes gegeven. zooi tot aan je knieën en mensen die in je tuin staan te pissen onder het genot van een pilsje en een hoop gelal ga je ook niet aan wennen...

Daar gaat het mij helemaal niet om. Het gaat er mij om dat mensen tegenwoordig alles maar willen verbieden wat plezier met zich meebrengt.
Enkele voorbeelden

- grote feesten
- kermissen
- vuurwerk shows
- outdoor partys

Je weet als je vlak bij het museumplein in Amsterdam gaat wonen. Er zulke dingen georganiseerd gaan worden. Als mensen een ander nou ook is wat zou gunnen. En iedereen is een beetje meer naar zichzelf gaat kijken ipv een ander, dan zou de wereld er een stuk beter uit gaan zien

Maar nee als het maar een beetje lawaai met zich mee gaat brengen hangen ze gelijk aan de telefoon.
Vooral oudere mensen vergeten hun eigen tijd van vroeger. Alles van vroeger is goed. En de jeugd van tegenwoordig mag niks meer. Maar wat ze vroeger zelf allemaal uitgevreten hebben zijn ze dan in een keer vergeten. En dat is hetgeen waar ik nou niet tegen kan.

Je kan het van 2 kanten bekijken. Vind het persoonlijk niet gek dat er anders tegen de jeugd aangekeken wordt. Het wordt tegenwoordig als 'normaal' gezien om al je teringzooi maar op straat te flikkeren, en iedereen staat overal maar tegenaan te pissen. Vaak zijn deze feesten gratis en hebben de bezoekers zich maar te gedragen wat mij betreft.
Wordt dit niet gedaan kan men maar met 1 enkel ding straffen en dat is het stoppen van deze evenementen. Want als de politie probeert de relschoppers ertussenuit te halen worden zij hierbij nog gehinderd door het 'gewone' publiek ook. Daarbij moet ik wel zeggen dat de Nederlandse politie maar een bunch of softies zijn.

dit is het zelfde gezijk waardoor alle motor sporten zoals motorcross of karten ook naar uiterste plekken worden gedreven.
tja
waar gaat het heen dadelijk moeten we naar het buitengebied om vuurwerk af te steken

Back
Bovenaan