Kölner Lichter 2012

FireDragon

VWC lid
Kölner Lichter 2012

Jaja, het is nu alweer bekend gemaakt dat de volgende editie van dit vuurwerkspektakel zal worden gehouden op 14 juli 2012....dan kunnen jullie er vast rekening mee houden in de agenda :p

Van de Koelner Lichter site:

Besucher und Freunde der Kölner Lichter,

unter dem Motto „11 Jahre Kölner Lichter – ein kölsches Jubiläum“ erlebten in diesem Jahr ca. 375.000 Besucher von der Hohenzollern- bis zur Zoobrücke und weitere Zehntausende außerhalb der Innenstadt ein Feuerwerks-spektakel der Extraklasse. Mal wieder überraschte das Pyro-Team der Firma Weco rund um Georg Alef mit neuen Ideen und stimmungsvollen Effekten. Eingeleitet von Originaltönen berühmter Ikonen der Domstadt wie Trude Herr oder Willy Millowitsch, zeigte die Musikauswahl, dass „kölsche Tön“ nicht nur im Karneval zu Hause sind.

logo.png

Unser neues Logo ab 2011

Bereits weit im Vorfeld und natürlich am Abend der Veranstaltung arbeiteten viele Menschen bei Polizei, Feuerwehr, der Stadt Köln, Bundespolizei, DRK, KVB, der Deutschen Bahn, den verschiedenen Sicherheitsunternehmen und den vielen anderen beteiligten Institutionen, mit großem Einsatz und Engagement am Gelingen dieser Veranstaltung. Ihnen allen gilt unser Dank.

fotowettbewerb_heike-schumacher.jpg

Foto: Heike Schumacher, Fotowettbewerb 2011

Und natürlich bedanken wir uns, auch im Namen der Besucher, die in diesem und den vergangenen Jahren dieses außergewöhnliche Event „umsonst und draußen“ genießen durften, bei den vielen Sponsoren, die mit ihrem Engagement die Veranstaltung überhaupt ermöglichen. Dabei möchten wir natürlich unsere drei langjährigen Hauptsponsoren, die RheinEnergie AG, die Bitburger Braugruppe GmbH und die Firma WECO Pyrotechnische Fabrik GmbH, besonders hervorheben.

Für eine wunderbare musikalische Untermalung des Events, die den Besuchern das Warten auf das Feuerwerk verkürzte, sorgte in diesem Jahr die Junge Sinfonie Köln, die gemeinsam mit Ihren Gästen, u.a. den Höhnern, die Besucher bestens unterhielt.

Damit auch viele Zuschauer daheim auf ihre Kosten kamen, bot das Team des Studio Köln vom WDR Fernsehen eine rundum gelungene Übertragung. Auch hierfür möchten wir uns bedanken.

fotowettbewerb_denise-hackmann.jpg

Foto: Denise Hackmann, Fotowettbewerb 2011

Möchten Sie Anregungen oder Schilderungen Ihrer persönlichen Eindrücke mit uns teilen? Sie erreichen uns per Mail über [email protected], oder verbinden Sie es mit einer Gewinnchance auf Karten für die nächsten Kölner Lichter und nehmen Sie sich ein paar Minuten Zeit für unsere Online-Umfrage.

Die nächsten Kölner Lichter sind für den 14. Juli 2012 geplant und wir hoffen, Sie dann wieder als Besucher begrüßen zu dürfen. In den kommenden Monaten werden wir die Informationen dieser Seite nach und nach auf 2012 aktualisieren, bis dahin finden Sie an vielen Stellen die Erläuterungen zum Event 2011.

Auf Wiedersehen 2012!

Veranstaltungsbüro Werner Nolden GmbH
Leverkusen, den 09.08.2011

En de ruwe vertaling daarvan:

Bezoekers en Vrienden van de lichten van Keulen,

onder het motto "11 jaar Kölner Lichter - een kölsches verjaardag" ervaren dit jaar ongeveer 375.000 bezoekers uit de Hohenzollern tot Zoobrücke en tienduizenden meer buiten de binnenstad een vuurwerk spektakel op zijn best. Nogmaals, de pyro team van Weco verbaasd over George Alef met nieuwe ideeën en atmosferische effecten. Geïntroduceerd door originele geluiden van beroemde iconen, zoals de kathedraal stad van Trude Herr of Willy Millowitsch, liet de muziek selectie die "Kölsche tonen" niet alleen in het carnaval thuis.

Nou vooruit, en natuurlijk de avond van het evenement, waren veel mensen die werken als politie, brandweer, de stad van Keulen, Federale Politie, Rode Kruis, KVB, Deutsche Bahn, de diverse beveiligingsbedrijven en de vele andere instellingen die betrokken zijn, met grote toewijding en betrokkenheid bij het succes van deze evenement. U allen verdienen onze dank.

En natuurlijk willen we bedanken namens de bezoekers die in dit en voorgaande jaren waren in staat om dit buitengewone evenement te genieten "en voor vrij", de vele sponsors die het evenement met hun inzet op alle. We willen natuurlijk onze drie jaren van grote sponsors, het Rhein Energie AG, de Bitburger Brouwerij Group Ltd en het bedrijf WECO Pyrotechnische Factory Ltd, van wapens.

Voor een heerlijke achtergrondmuziek voor het evenement, de bezoekers te wachten op het vuurwerk veroorzaakte verkort, dit jaar de Young Symphony Keulen, samen met uw gasten, etc. de spottende, de bezoekers goed te vermaken.

Zoveel mensen kwamen terug thuis op hun kosten, het team gaf de Keulse studio van de WDR televisie was een succesvolle overdracht. Ook hier willen we ons bedanken,

Wilt u suggesties of beschrijvingen van uw persoonlijke indrukken met ons delen? U kunt ons bereiken per mail op de hoogte [email protected], of sluit het met een kans om kaartjes voor de volgende Keulen gaat winnen en een paar minuten duren om onze online enquête in te vullen.

De lampen zijn komen op de 14e Keulen Gepland in juli 2012 en we hopen weer te verwelkomen u als bezoeker. In de komende maanden zullen we het updaten van de informatie op deze pagina na verloop van tijd tot 2012, tot die tijd vindt u op veel plaatsen de verklaringen voor het evenement 2011th

Vaarwel 2012!

Events Office GmbH Werner Nolden
Leverkusen, 09.08.2011

BRON:

ik ga er in 2012 denk ik niet meer heen. is me dit jaar bijzonder tegengevallen. punt 1 geen muziek (boxen vielen uit bij ons) en toen ik het op TV zag sprak me de muziek ook niet echt aan. en het idee van een pyromusical kreeg ik er niet bij.

helaas. misschien over een paar jaar weer.

Vong het dit jaar een goeie show.
vooral t.o.v. vorig jaar.
De muziek daar moet je van houden, echt kölsch.
11 is daar het magische getal m.b.t. de carneval.

Persoonlijk hou ik heel erg van deze muziek.
heb zowat alle albams van de höhner, bläck fööss etc.
en dat voor een 17 jarige.

Volgend jaar zal de muziek weer normaal zijn denk ik.

groeten, jordy

Ach die muziek.. ik vond het allemaal wel lollig.
En aan onze kant van de Rijn was het geluid de hele avond in orde.

Vind het altijd wel een leuk evenement. Lekker biertje doen aan de kade, hapje Duits eten, nog een biertje doen, en dan meestal een redelijk leuk showtje vanaf het water. En dat op anderhalf uur rijden. Overnachtingen ook erg goedkoop daar. Ik ben d'r weer bij :)

Denk dat Parijs diezelfde dag ook wel interessant is. Mooi alternatief voor degenen die niet naar Köln gaan en toch een grote shop willen pakken dat weekend.

Back
Bovenaan