KNVB berispt Sparta voor afsteken vuurwerk

Torrr

VWC lid
Sparta heeft van de KNVB een berisping gekregen voor het afsteken van vuurwerk op de tribunes tijdens de herdenking van Tonny van Ede. Er was weliswaar een vergunning afgegeven voor het afsteken van vuurwerk voorafgaand aan het duel tussen Sparta en Telstar, maar enkele supporters staken op eigen initiatief ook vuurwerk af in de tribunevakken.

Dat laatste valt volgens de voetbalbond buiten de afspraken. Daarbij had Sparta in de ogen van de KNVB het incidentenformulier onvoldoende ingevuld. Na een verklaring van Sparta besloot de bond het bij een berisping te laten

Bron : http://www.rtvrijnmond.nl/Homepage/...rt/KNVB+berispt+Sparta+voor+afsteken+vuurwerk

Nou nee daar ben ik het niet mee eens. De regels van het stadion zijn duidelijk, daar dient iedereen zich aan te houden. Dat er een vergunning is afgegeven aan de voetbalclub betekend dat alleen gecertificeerde mensen vuurwerk mogen ontbranden, supporters niet.

Praktijkvoorbeeld van Ajax tijdens de thuiswedstrijd tegen Spartak Moskou. Daar werd ook vuurwerk afgestoken tijdens de wedstrijd, 18e minuut omdat toen een jongen die achter Vak 410 schuilde op die leeftijd is overleden een paar dagen voor de wedstrijd. Na een knal vanuit de F- side werd de wedstrijd ook stilgelegd en resulteerde in een boete opgelegd aan de voetbalclub.

Zou dan zeggen: wees consequent.

Nou nee daar ben ik het niet mee eens. De regels van het stadion zijn duidelijk, daar dient iedereen zich aan te houden. Dat er een vergunning is afgegeven aan de voetbalclub betekend dat alleen gecertificeerde mensen vuurwerk mogen ontbranden, supporters niet.

Praktijkvoorbeeld van Ajax tijdens de thuiswedstrijd tegen Spartak Moskou. Daar werd ook vuurwerk afgestoken tijdens de wedstrijd, 18e minuut omdat toen een jongen die achter Vak 410 schuilde op die leeftijd is overleden een paar dagen voor de wedstrijd. Na een knal vanuit de F- side werd de wedstrijd ook stilgelegd en resulteerde in een boete opgelegd aan de voetbalclub.

Zou dan zeggen: wees consequent.

Ik kan me in je mening vinden alleen vind ik dat het hier wel om een andere situatie gaat. Het vuurwerk was TIJDENS de herdenking. Er was dus geen sprake van een stilleging van een wedstrijd. De wedstrijd en herdenking staan ook gewoon los van elkaar in dit geval.
(Ik heb me er nog niet verder in verdiept maar ga even uit van het bovenstaande bericht van RTV Rijnmond.)

Tonny van Eden is een groots spartaan, net als voor feyenoord Coen Moelijn. En bij feyenoord zijn er ook fakkels afgestoken maar daar was niks bij aan de hand? Er is netjes een vergunning aangevraagd voor het afsteken van die fakkels (het zag er trouwens prachtig uit) en de wedstrijd werd totaal niet belemmerd. Ben je dan als KNVB niet een beeeetje doorgedraaid? Boven dat alles is sparta een club die zich heel netjes gedraagd, er worden verder noooit fakkels afgestoken Mieren**kers in mijn ogen... :bye:

Ik moet wel zeggen dat het er heel ingetogen, maar tegelijkertijd indrukwekkend uitziet :

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Back
Bovenaan