Klein Nieuws: Vuurwerk niet verbieden

moontan

VWC lid
Klein Nieuws: Vuurwerk niet verbieden

In de rubriek Klein Nieuws reageren kinderen op het nieuws. De rubriek is tot stand gekomen in samenwerking met Kinderpersbureau Kik’r. Voor de kinderen is het leuk als u een reactie achter laat.
Het artikel dat ons deze week het meeste opviel was het artikel over onze klasgenootjes. Zij hebben vorige week het eerste artikel voor Klein Nieuws geschreven.
Wij vinden het heel goed dat kinderen hun mening kunnen geven in de krant.
Over veel onderwerpen hebben wij ook een mening en die is vaak anders dan de mening van volwassenen. Bijvoorbeeld over het verbod op vuurwerk. Wij vinden dat er geen verbod moet komen. Als de burgemeester hier serieus over na gaat denken, moet ze ook met ons komen praten want het is belangrijk dat ze naar kinderen luistert. Je kan maar één keer per jaar vuurwerk afsteken en dat willen we graag blijven doen. Het is wel erg dat mensen veel kapot maken. Dat is heel duur. Maar als iedereen voorzichtiger is, zal er ook minder kapot gaan.
Ook vinden we het heel erg dat er in Zwembad Zuid is ingebroken en dat de waterleiding is gestolen. Dit zou niet moeten gebeuren. Maar het zwembad was niet zo goed beveiligd. In het artikel staat dat al 14 keer eerder de bliksemafleider is gestolen. Gelukkig kon de waterleiding weer snel gemaakt worden en kon iedereen weer zwemmen.

Lory-Anne(11) en Elif (11)

http://www.deweekkrant.nl/artikel/2011/januari/20/klein_nieuws_vuurwerk_niet_verbieden

Prachtig dit, de waterleiding gestolen....
Deze kinderen zijn de toekomst, daar zal toch naar geluisterd moeten worden, zeker in dit geval:rolleyes:

Kinderen zijn inderdaad de toekomst.. maar veel weten niet eens waar ze het over hebben omdat ze de realiteit niet goed beseffen.

In dit geval geef ik ze gelijk. Maar ik vraag me af of het stuk 100% door kinderen gemaakt is, en hoe oud die kinderen zijn. Maar dat terzijde..:)

Back
Bovenaan