Klappen na het gooien van vuurwerk

moontan

VWC lid
Klappen na het gooien van vuurwerk

ZWANENBURG - Het gooien van vuurwerk door jongeren was dinsdagavond 29 december de druppel die de emmer deed overlopen voor bewoners uit de Talmastraat. Rond 23.00 uur werd bij de politie gemeld dat er door een flinke groep mensen werd gevochten in de Marialaan. Toen agenten ter plaatse kwamen was dit gevecht over. Uit een ingesteld onderzoek bleek dat bewoners van een huis in de Talmastraat al langere tijd overlast ondervinden van jongeren. Nadat dinsdagavond herhaaldelijk vuurwerk was gegooid naar de woning is een groepje mannen vanuit het huis de confrontatie met de jongeren aangegaan. Hierbij zijn klappen uitgedeeld. Twee jongens van 15 en 17 jaar hebben aangifte gedaan van mishandeling. De politie stelt een nader onderzoek in.

http://www.echo.nl/ww-zw/buurt/redactie/953365/klappen.na.het.gooien.van.vuurwerk/

Tjah, als je mensen loopt te klieren en maar door blijft gaan werkt wellicht de harde hand. Nu keur ik mishandeling absoluut niet goed maar vind vaak wel dat bepaald gedrag van jongeren vaak onbestraft blijft.

Oh zo stoer doen, maar vervolgens niet voor consequenties instaan en dan hulp zoeken bij politie. Dat ze zich eens bedenken wat de oorzaak was.

Dit is een reactie die ze konden verwachten, goed is het natuurlijk niet, maar ik begrijp hun kant wel goed.

Ik denk dat je hierop gewoon kan wachten. Of het goedkeur is iets anders maar raar vind ik het niet. Ik denk dat vele het zelfde gedaan zouden hebben.

eerst vuurwerk afsteken terwijl het nog niet mag en dan aangifte doen van mishandeling

Als deze jongens met opzet vuurwerk naar het huis of zelfs in de tuin hebben gegooid zeg ik, eigen schuld dikke bult. Maar wie weet waren ze gewoon in de straat toevallig daar voor de deur, aan het stoken en heeft de aangeklaagde een overdreven verklaring afgelegd. Maar dan nog was het 29 december, moeten ze zich maar inhouden.

Back
Bovenaan