Kinderen spelen in huis met vuurwerk: slaapkamer uitgebrand

In Leeuwarden hebben kinderen in hun slaapkamer met vuurwerk zitten spelen. Het resultaat: de hele kamer in de as.

Toen de brandweer bij de woning aan het Cambuursterpad aankwam, sloegen de vlammen al uit de slaapkamer. Bewoners van het pand en de naaste buren konden tijdig hun woningen verlaten.

De brandweer is nog aan het nablussen en is bezig met sloopwerkzaamheden om het pand weer veilig te krijgen. Voor de bewoners wordt voorlopig elders onderdak geregeld.

Bron: http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/kinderen-spelen-huis-met-vuurwerk-slaapkamer-uitgebrand

En juist om die reden heb ik op elke verdieping van mn huis een 25kg brandblusser staan. 2 jaar geleden stond mijn huis ook in de brand en ik heb de schade echt drastisch kunnen beperken omdat ik een brandblusser had staan. Tegenwoordig is bijna alles wat in huis staat heel erg brandbaar, vooral matrassen en gordijnen vliegen binnen een paar seconden helemaal in de brand. Ik schrok er toen van hoe snel vuur om zich heen grijpt, binnen een kleine 30 seconden stond de hele slaapkamer in brand...

Zorg dat je minimaal één brandblusser in huis hebt mensen...

En juist om die reden heb ik op elke verdieping van mn huis een 25kg brandblusser staan. 2 jaar geleden stond mijn huis ook in de brand en ik heb de schade echt drastisch kunnen beperken omdat ik een brandblusser had staan. Tegenwoordig is bijna alles wat in huis staat heel erg brandbaar, vooral matrassen en gordijnen vliegen binnen een paar seconden helemaal in de brand. Ik schrok er toen van hoe snel vuur om zich heen grijpt, binnen een kleine 30 seconden stond de hele slaapkamer in brand...

Zorg dat je minimaal één brandblusser in huis hebt mensen...

Juist man! Ik heb er eentje naast m'n bed staan voor het geval ik s'nachts gewekt word door de rookmelder. Dan ka ik in ieder geval buiten komen.

Back
Bovenaan