Kind zwaar gewond na spelen met vuurwerk

killerdome

VWC lid
ALKMAAR - Een 12-jarige jongen is maandagmiddag zwaar gewond geraakt aan zijn hand, toen hij met vuurwerk aan het spelen was.

Met een paar vriendjes was hij op het Prinses Amaliaplein in Alkmaar aan het knallen, toen het ongeluk gebeurde.
Forensisch onderzoek moet nog uitwijzen waar de jongen precies mee aan het spelen was. Volgens een politiewoordvoerster ’zag zijn wond er slecht uit’. Het kind wordt in het ziekenhuis aan zijn verwondingen behandeld.

bron

Altijd als ik zulke berichten lees, zit ik echt van pfff, en weet ik eerlijk gezegd niet wat ik moet zeggen. Ik baal echt als ik dit lees, is het dan zo moeilijk om met vuurwerk om te gaan?

Altijd als ik zulke berichten lees, zit ik echt van pfff, en weet ik eerlijk gezegd niet wat ik moet zeggen. Ik baal echt als ik dit lees, is het dan zo moeilijk om met vuurwerk om te gaan?

onder de 16 is mijn vader meestal bij mij gebleven tijdens het afsteken zouden anderen ook eens moete proberen:angry:

ALKMAAR - Een 12-jarige jongen is maandagmiddag zwaar gewond geraakt aan zijn hand, toen hij met vuurwerk aan het spelen was.

Met een paar vriendjes was hij op het Prinses Amaliaplein in Alkmaar aan het knallen, toen het ongeluk gebeurde.
Forensisch onderzoek moet nog uitwijzen waar de jongen precies mee aan het spelen was. Volgens een politiewoordvoerster ’zag zijn wond er slecht uit’. Het kind wordt in het ziekenhuis aan zijn verwondingen behandeld.

bron
shreklich:sad::frusty:

Voor iemand van twaalf wel denk ik.
Dit kun je niet verantwoordelijk houden voor alles wat hij doet. Daarom zit er ook een minimum leeftijd aan de verkoop en het afsteken van vuurwerk.
En ik vind dat er altijd een ouder bij moet zijn. Logisch dat dit nu niet het geval is, maargoed...
Wel erg vervelend voor zo'n jongen zelf.
greetzz

Het is altijd triest om zulke berichten te lezen, en deze berichten lopen de laatste dagen voor mij gevoel erg hard op en de nam vuurwerk staat hierdoor weer in een minder leuk daglicht.

Dat die jongen bij dit ongeval zwaar gewond is geworden is nog een dubbel triest, zowel voor de jongen zelf als voor zijn ouders. Want ook die zullen zich zelf behoorlijke erwijten maken ook al konden zij dit waarschijnlijk niet voorkomen. Hopelijk hersteld deze jongen zo goed als het kan en met een beetje geluk houd hij er misschien geen blijvend letsel aan over.

Ik vind het zeer triest om te horen dat dit weer eens is gebeurd. Dit is al de tweede slachtoffer in 1 week tijd. Daarom dat ik mij eigenlijk niet echt met knallers bezig houdt. Geef mij maar liever een paar mooie cakes. (oke, een matje moet kunnen).

De achtergronden kennen we niet, dus oordelen is moeilijk. Iemand van 12 kan mijns inziens wel degelijk goede inschattingen maken. Dit heeft alles met opvoeding te maken. Voor veel ouders is het leren omgaan met vuurwerk een blinde vlek. Er rust een soort taboe en/of onverschilligheid op. En als het dan zover is dat zoon/dochterlief voor het eerst met vuurwerk in aanraking komt worden ze feitelijk in het diepe geworpen. Eigenlijk zeggen de ouders; hier is je vuurwerk en veel plezier ermee! (ietwat gechargeerd uiteraard)

Omdat ik de context van het tragische ongeval niet ken, ga ik niet oordelen. Er kan letterlijk van alles gebeurd zijn. Wel vind ik het zeer ernstig dat iemand op zo'n jonge leeftijd al iets meemaakt wat 'm mogelijk zijn hele leven zal achtervolgen.

@Torr, er zijn inderdaad relatief veel van dit soort berichten voor de tijd van het jaar. Ook valt mij op dat de ernst van het letsel heftiger lijkt te worden. Dit heeft misschien iets te maken met de "nieuwe generatie knallers" dat ons land overspoelt? Een zorgelijke ontwikkeling.

Back
Bovenaan