Keurmerk vuurwerk

ylke

VWC lid
HUIZEN - Tuincentrum Rebel aan de Dr. Lelylaan verkoopt vuurwerk met een CE KEURMERK. Het consumentenvuurwerk wordt geleverd door GBV-WECO.

GBV-WECO is er als eerste vuurwerkimporteur in Nederland in geslaagd in het bezit te komen van de felbegeerde CE-markering voor consumentenvuurwerk. 'Het is voor ons een voorrecht om onze klanten te kunnen voorzien van vuurwerkartikelen welke goedgekeurd zijn onder de strengste keuringseisen', aldus GBV-WECO

Van iedere vuurwerkfamilie is een representatief artikel in China gekeurd op de juiste werking onder de volgende condities: -zoals het de fabriek verlaten heeft; -na mechanische manipulatie (schudden); -na verwarming tot 75°C in de oven.

Van ieder van deze drie uitgangspunten moeten tien artikelen een 100 procent score behalen; dus dertig artikelen moeten aan de eisen voldoen. Daarnaast worden drie artikelen per familie geanalyseerd om na te gaan of de chemische samenstelling in orde is. Pas als alles voldoet aan de gestelde eisen, mag de familie de CE-markering gaan voeren.

GBV-WECO ziet in het behalen van dit resultaat een bevestiging van haar succes in het streven naar een goed, betaalbaar en bovenal veilig product. Door de CE-markering is ieder GBV-WECO vuurwerkartikel vanaf productiejaar 2010 voorzien van duidelijke instructies ten aanzien van het veilig afsteken van consumentenvuurwerk. Voor informatie: http://www.bestelvuurwerk.nl of tuincentrum Rebel.

Wat ik nu opmerk in dit bericht, is dat je eigenlijk je vuurwerk wat een keurmerk heeft gewoon bij de verwarming kan zetten als de verwarming niet warmer is dan 75 graden ???

Niet zo heel verrassend nieuws aangezien weco zelf in Duitsland natuurlijk zn producten kan laten keuren. En dus een zeker voordeel heeft ten opzichte van de Nederlandse importeurs.

Ik zou me niet zo veilig voelen als me vuurwerk tegen de verwarming aan zou staan die vol open staat. liever een stukje ervan af:p.
Maar wat is het voordeel dan precies in Duitsland ? Is het keuren daar goedkoper ? of zijn ze daar sneller met keuren ?

En dan nog, hoe willen ze die CE keuring gaan handhaven, om een bepaalde periode weer opnieuw keuren ? want wie zegt dat een bepaald product over 5 jaar nog steeds even veilig is als nu.

Back
Bovenaan